Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Tips ang tangentbord och mus

Tips ang tangentbord och mus

Köpte nutt tangentbord och mus igår, nu vill jag bara varm rekomendera detta sett, det var: Logitech® Cordless Desktop® MX™ 3000 Laser

http://www.logitech.com/index.cfm/products/details/SE/SV,CRID=2162,CONTENTID
=10709

Ni får klippa och klistra.
Vilken skillnad det var emot ett vanligt standard tangentbord och mus, mycket mindre arbete med mus armen då det finns "back & frammåt" som knappar på musen samt scrollning både på mus och tangentbord, annan smart grej var att det för er lite äldre (hoppas att ni inte tar illa upp) finns zoom knappar på både mus och tangent bord.
Kul att man är nöjd på en gång när man har köpt nåt!

Noflo
Antal svar på detta inlägg: 1
Hämtade precis hem nya datorn och tog där Logitechs MX 5000 Laser.
Riktigt bra känsla i tangenterna och en stadig mus...men sen brukar ju Logitech tillverka riktigt bra saker.

Har tidigare köpt Logitechs G7 Lasermus, tyckte dock att reklamen att man skulle kunna köra på nästintill vadsomhelst var starkt överdriven. Lasern klarade inte av att läsa min musmatta av frostat glas...där fungerade en vanlig optisk bättre.

Sen är Lasern en makalös rackare på att tugga batterier...tur är att med G7:an följde det med 2 st utbytbara accar, och i den här nya 5000 serien så är musen laddbar.

Som kontrast till de här "top of the line" produkterna köpte jag ett billigt vanligt trådlöst Mus/Tangbord till Barebone:n. Logitech EX 100 heter det och där är känslan helt annorlunda. Tang.bordet är väl OK, men musen känns billig....plastig på nåt sätt. Sen saknar musen också alla extraknappar vilket man ibland saknar.
Men...249 :- för ett trådlöst tangentbord med en optisk mus är ju inga pengar och det fungerar OK.

//Breeze

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem