Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Bli av med Frontpage-tillägg

Bli av med Frontpage-tillägg

Gjorde en enkel hemsida åt ett företag för ett bra tag sen och använde då Frontpage. Inte helt lyckat eftersom det ser olika ut beroende på vilken webbläsare man använder.

Är det någon som känner till något program som automatiskt tar bort Frontpage's tillägg och anpassar (städar) koden för att funka med vilken browser som helst?

Alternativt ett program som visar vad som är påhitt av Frontpage i koden så att man själv kan justera det manuellt.

Vore trevligt att inte behöva börja från grunden igen nu när jag vill använda något annat program för att göra hemsidan.
Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: 1 2 Nästa »

Ja Notepad är väldigt effektivt och så lär du dig grundläggande HTML och CSS på köpet.

Så det gamla utrycket från försvaret stämmer in här "Gör om, Gör rätt".
Nämen vilken överraskning att jag skulle få ett sånt svar, det hade jag aldrig förväntat mig. Alltid någon som ska komma med det svaret i diskussioner som denna. Är inte intresserad av att jobba i notepad när det finns förenklingar.
Om jag velat koda fritt hade jag använt PHP, så nej tack till fler kloka tips och jag tack till svar på den faktiska frågan.
OJ.... touchy........
Annons
Jag sökte med orden "Frontpage cleaner" och hittade en massa olika länkar. Du får prova själv
Zapod: Efter några år i olika forum tröttnar man på att folk kommer med standardbesserwisser svar istället för att svara på den faktiska frågan.

Frågar man något om Internet Explorer så får man som svar att använda Firefox istället för det är sååå mycket bättre och sedan övergår det i en diskussion mellan folk IE versus Firefox

Frågar man något om Windows så får man som svar att använda Linux.

Frågar man om program för redigering av hemsidor så får man som svar att koda html fritt i notepad...
Varför sy jeans själv istället för att köpa ett par färdiga och lägga upp dem?
Så ja, det är lite touchy för jag har tröttnat på de där svaren.

PerAsk: Tack! Ska göra det. Tänkte att någon kanske provat och kunde rekommendera något program.
Telamundo:
Du kan ju redan i frågan, exkludera de självklara och förväntade svaren.
Ska det behövas?
uppenbarligen, så möter de (med ärligt uppsåt) svarande, inte din förväntan. Så svaret måste nog bli jakande.
Men.. efterom jag inte kan något alls om Frontpage, så håller jag tyst nu, innan Göcke påpekar att tråden skenat iväg.
Nu är det snart helg!
Dreamweaver har ett komando "Clean up HTML...". Vad det är som händer där har jag ingen aning om.
Jag brukar testa det komandot och sidorna brukar funka i olika webläsare

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem