Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Mp3 spelare

Mp3 spelare

Är det någon som kan ge ett tips hur man gör för att få kapitlen i nummer följd när man kopierar över dom från datorn till mp3 spelaren gäller böcker. Har provat både att kopiera över kapitel för kapitel och alla på en gång har ingen betydelse blir igen då inte i följd.
Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: «1 2

Du saknar troligen ID3 tag i mp3:orna därför de inte blir i ordning skriv in den rätt så kommer det nog bli ordning på allting.
Jag har en mp3 från Sandisk som heter Sansa m250.
Det hjälper inte att id-tag är i ordning heller.
De sista ljudböckerna som jag har köpt har innehållit en färdig cd med mp3 spår.
Men när jag drar över dem eller synkroniserar med mediaspelaren, så byter spåren nr i id-tagen. Vete f-n varför. Sannolikt så är mjukvaran i spelaren inte något vidare.
Tack för alla svar, men tyvärr är jag kvar på ruta ett, funkar inte. Jag skulle kanske lägga till att det inte är CD skivor utan jag har laddat ner boken direkt till datan från bokklubbens sajt.
Annons
Nu har jag fått ordning på problemet. Lösningen är att MP spelaren inte sorterar på bokstäver utan bara på siffror. Så lägger man 01, 02 osv innan "avsnitt" så fungerar det.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem