Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Musik fast jag har stängt av

Musik fast jag har stängt av

Jag har musik i headsetet och i högtalarna fast jag har stängt av IS radio! Det är en ljudslinga med bara några toner som går runt, runt hela tiden. Väldigt enerverande. När jag lägger i en CD så hörs det här ljudet i bakgrunden. Vad kan det bero på? Någon som vet?
Antal svar på detta inlägg: 11
Sidor: 1 2 Nästa »

Gå in i enhetshanteraren och titta om det är något program som är igång som inte borde vara det.
Joanna !

Starta om datorn.Det är något program som hänger sig kvar.

Försvinner det inte så kör en systemåterställning.Det är gjort på några
minuter.
Nu är ljudet borta! Märkligt! Det här ljudet har jag haft ett bra tag, sen försvann det. Jag har kanske troll i datorn.
Annons
IS medlemmar har då konstiga fel i sina datorer.

jag får aldrig sådan knäppa fel, hur gör ni?
Vi gör nog fel
förr i tiden på långvågs-sändarnas tid kunde man ju höra musik från kastrullerna på vedspisen om man bodde i Motala eller Höör

på 60talet var det vanligt att man kunde höra ljud i avstängda transistor radioapparater

år 2006 så är det tydligen ISmedlemmar som drabbas av någon slags
dolda budskap.

Kan det vara att det ligger en mobiltelefon éller trådlös telefon i närheten
Ett varningens ord
SYSTEMÅTERSTÄLLNING är inte lämpligt att köra så fort det uppstår ett litet litet problem.
Tryck ctrl + alt +delete
sen processer
sen klickar du på minnesanvändning så det program med mest minnesandvändning kommer överst.

Till vänster ser du tex
svchost.exe
IEPLORER.EXE mm
om det är tex winamp (winamp.exe) el. windows media player (wmplayer.exe) som ljudet kommer ifrån men inget av de programen är igång från dig så är det bara att markera och trycka "avsluta process"
Absolut ofarligt att göra det på program som man själv startar
System program ska man inte stänga av manuellt om man inte vet vad man sysslar med.

En bra sida för att se vad det är för processer som är igång är
http://www.liutilities.com/products/wintaskspro/processlibrary/
Göcke, jag håller med dej. Visst får vi amatörer knäppa fel.
Jag har en trådlös telefon ligger bredvid!! Kan det var det?

Huckleberry (Finn?) Nästa gång det återkommer så ska jag kolla ditt förslag. Om det inte hjälper att flytta på telefonen.

Det fanns en sång som Thore Skogman sjöng för länge sen. Den hette:
"När man är en glad pensionär"
Vi kanske skulle döpa om den till:
"När man är en glad amatör"
Klockan 05.08
Jag testade med att lägga telefonen bredvid datorn, men det är helt tyst, så det är säkert inte det i alla fall. Synd! Däremot så har jag stängt av ljudet (på datorn) och satt på det ett par gånger, det hjälpte tydligen. Jag återkommer om fenomenet kommer tillbaka.
Joanna: Telefonen låter bara när det ringer. Det är därför det är tyst. Hahaha.
Har du tänkt på om den där ljudslingan kanske låter lika som ringsignalen på din telefon? Då har du förklaringen där! *asgarv*

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem