Tisdag 14 maj 2024 vecka 20
Forum
Kategori: TV, film och musik

Hem till Byn.

Hem till Byn.

Då har man sett sista avsnittet, kan inte hjälpa det men jag tycker det bland det bästa svt har gjort. Jag har följt det från start.

Att få följa dessa mäniskor från 70 talet ända fram till nutid med samma skådisar, smått unikt.

Ni som bor i små byar ute i landet kanske har bott där i generationer, jag undrar om ni känner igen er lite i något??
Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: 1 2 Nästa »

Sorry leiake, noterade inte först att du startat en tråd i samma ämne, jag kunde fortsatt där ju. Sorry.
Om moderatorn vill kan han ju fixa till det lite.
White_Trash


Mig kvittar det.Det är bara du och jag som tittar.He,he

Enligt tittarstatistiken så har det aldrig varit under 1,5 milj tittare varje
gång det har sänts.Undrar var dom är?

Min dotters väninna fick låna ut sin lägenhet vid en inspelning.Hon bor
vid Götaplatsen,men det har jag bara svagt minne av.

Du var ju bara 7 år,när det började.Tror det var svart vitt.
Har inte missat ett avsnitt. Klart bäst..
Annons
Har heller aldrig missat ett avsnitt.Är det någon som kommer ihåg en annan svensk serie där han klippte gräset när det var snö.Kan inte komma på vad den heter.
Den hette svenska hjärtan och handlade om ett radhusområde,han som klippte hette Torsten i serien och var knäckt för hans fru hade en ny.
TACK
Missade inte ett avsnitt av det heller:)
BRA Fibblan inte jag heller.
Jag är nog en av få, men jag har aldrig sett ett enda avsnitt av programmet.

Ni som sett så många avsnitt, varför har ni inte slagit av tv:n och sett er runt.

Det är väl just det som serien har handlat om, grannar och vanligt folk liv och leverne. Om ni istället hade följt era grannars liv från sjuttiotalet, hade ni inte behövt sörja över att programmet hade slutat. Ni hade istället haft en mängd livslånga vänskaper.
Jag tittade på hem till byn när den började o ett tag framåt, vet inte varför jag inte fortsatte men det är som många andra långkörare man tappar intresset tror jag. Det går så många serier från o till man inte hinner med dem alla.
Det gick en engelsk serier oxå på 70 talet Hem till gården, den tyckte jag var bra då.

När 3 kronor gick tittade hela familjen på den o vår hund som var van att gå ut vid halv 9 på kvällen fick vänta till 9, efter ett tag så lärde han sig slutsignaturen till serien o visste då att det var dags att gå ut. När den sen gick i repris längre fram hade han inte glömt slutmusiken han kom farande o trodde att det var dags att gå ut även om tiden bara var eftermiddag, det var rätt kul.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem