Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Leva innan det är för sent

Leva innan det är för sent

Måste ha nån form av 50 års kris.Nu när man varit sjukskriven 1år,så har man tid att tänka.Det har varit ungar och hundar sen man var 19år.Man undrar ska man gå här resten av livet.NEJ det ska jag inte, nu ska det resas.Vi har köpt husbil så vi kan åka runt i Sverige och utomlands.Tycker att det händer för mycket bland vännerna med sjukdommar och annat elände.Nu tycker det är min och gubbens tid att få rå om varandra.Man vet aldrig hur länge man har varandra.VAR RÄDDA OM VARANDRA./Christina
Antal svar på detta inlägg: 10
Tycker jag du gör alldeles rätt i, trots att min före detta kom på samma tanke när hon var 49.

Men glöm för den del inte dina barn o barnbarn, som min fru gjorde. Hon hittade en ny kille och ägnar sig numera nästan enbart åt golf, barnbarnen träffar hon kanske 2-3 gånger om året, trots att hon bor bara 6 mil ifrån dem.

Men visst, ut o ha roligt och koppla av, det är du säkert värd.

Lycka Till!

Micke
Jag har inte glömt barn och barnbarn har 5 stycken.Dom vill jag ha med på en del resor.Barnbarnen träffar jag varje dag.Dom gillar sin mormor.Och jag har inget behov att byta gubbe heller.
Man kan väl roa sej med sin "gubbe"! Man vet vad man har men man vet inte vad man får. Visst sjutton är det trist när gubben ligger och sover framför Tv,n, men jag vet ju var han är!!
Annons
Håller med Joanna Men när han somnat framför TV kan man sno dosan och knäppa hur man vill. Många gubbar kan inte se ett teveprogram 1minut på varje kanal är vanligt eller hur gubbar ?
Wilma, ibland önskar jag att han somnar så jag kan knäppa över till det programmet jag vill se!!
Du gör helt rätt Wilma, ta vara på dig o din gubbe mens ni kan. Man lever bara en gång.
Jag behöver inte önska att min gubbe ska somna det gör han ändå annars kan man ju kompromissa om programmen, för gubben har väl ingen ensamrätt o fjärrkontrollen, eller.
Jag är 68+ och har en "gube" som är 75.
Många filmer av olika slag ser jag mer än gärna, medan han sitter vid datorn fullkomligt ointresserad av dessa.

Han är sedan många, många år engagerad inom svensk judo och fortsätter med det. Han har själv varit aktiv judoka och följde och stöttade det svenska damlandslaget i judo i många år.

Han har startat flera judoklubbar för ungdomar i Leksand och följer intressserat deras verksamhet. Det är det som håller honom igång!

Tyvärr krånglar hans hjärta och vi väntar på en by-pass-operation i Uppsala innan jul i år.

Annars är allt bra! Jag njuter av mina barnbarn! Och är frisk efter en bröstcancer. Men mitt ena öga är och förblir borta. Drabbat av en infektion! Nu gäller det att vara rädd om det andra!
Låt oss konstatera att det finns typiska dam/tjejprogram och dito manliga.

Jag hatar såpoperor och serier. Mina favoritprogram är oftast populärvetenskapliga. Men hur många kvinnor vill se sådant??
~Paul~
Därför har vi 3 tv- apparater hemma för då får alla se vad man vill.inget bråk.Men ett program ser vi tillsammans en såpa Bonde söker fru.Det är den enda såpa gubben har sett.Nu börjar tråden spåra ut har ni märkt det
Wilma !

Inte riktig urspårning.Du måste ju leva för att se på TV.Jag trodde att när
jag blev pensionär,då skulle jag göra allt jag inte hann med innan.

Jo! Pyttsan.Man har inte lust med något snart.Gräsmattan är ett gissel.
Häcken och all dessa äpplen som ingen vill ha.

Jag tänkte.Äntligen får jag sova hur länge jag vill.Vadå!Nu vaknar jag
klockan 05,00 och hämtar tidningen.Sen tittar jag på dödsannonserna.
Är jag inte med där, sätter jag på en kopp kaffe.Sen går jag och lägger mig
igen och läser om allt elände,som jag redan visste.Det har dom talat om
på TV och Radio 23 ggr redan.He,he

Lev innan det är för sent är en myt och rena utopin.Eller hur!

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem