Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Långsam uppstart

Långsam uppstart

Har en ny Acer Aspire 5100 som tar 9 minuter på sig at starta upp till skrivbordet. Känns inte rätt. Norton finns med men det tar cirka 8 minuter innan dom filerna börjar läsas in. Kollat i bland proceserna men vet inte riktigt vilka som ska köras. 57 st var dom iaf. Autostartmappen är tom. Kollat via msconfig vad som startar men ser inget om skulle vara virus.Har stängt ner allt utom tre men det blev inte mycket bättre.Har dessutom varit noga med att aktivera virusprogrammet inan vi tittade ut på internet. Har en 2 Ghz processor och 1 Gb i ram. Helt konfunderad. Nån som vill gissa?
Antal svar på detta inlägg: 4
är den aldeles ny?
verkar vara drivrutins fel eller hårdvara isåfall.

har du haft den ett tag?
har du kollat med adaware eller något liknande program som har rekomenderats här på IS.

har du installerat och avinstallerat flera program så kanske en rensning i registret behöver göras.
se en nyligen tipsad programvara för det i denna tråden
http://www.internetstart.se/forum/las.asp?id=20691

ett hårdvarufel eller att maskinen letar en USB/blutooth/trådlös enhet kan vara ett fel.
osv.
ett fel som har funnits är detta dom det finns en ny driver för
Graphic driver shows X200 instead of X1100 chip

har du kontrollerat Acers sida om de har något på din datormodell
support.acereuro.com/drivers/notebook/as_3100_5100_5110.html
Avinstallera Norton och försök sedan starta upp igen. Hade Norton på min bärbara när jag köpte den och den var också väldigt seg. Har nu F-Secure och då startar datorn mycket snabbare.
Annons
Slutade med att jag tog bort Norton, formaterade med Acers inbyggda programvara och nu funkar allt normalt. Tack alla för hjälpen.

Uffe

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem