Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Windows Defender är klart

Windows Defender är klart

Hej!

Ville bara upplysa om att Window Defender är färdigt!

Dom som vill kan ju ladda ner programmet och pröva det!

Vad jag fattat det som tar det bort 100% av spyware, trojaner etc.

Det förutsätter givetvis att man har Windows Original så klart!

Window Defender hittar ni på www.microsoft.com

Pröva gärna och säg sen vad ni tycker!

Antal svar på detta inlägg: 41
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

Ni som vet...

Räcker det att ha t.ex Avast, och windows defender? eller behövs inte ens
Avast längre?

Eller måste jag fortfarande ha t ex Ad-Aware..SuperAntiSpyware osv....?

/Zap
Jag har haft Windows Defender sedan den första Beta releasen och inte haft några som helst problem med det programmet...

Mycket stabilt för att komma ifrån Microsoft

Har intallerat den nya versionen

Kan inte yttra mig om den ännu!!!!

/Gatekeeper
Jag har provat Windows Defender och bedömer den som värdelös. Den har en stor nackdel den hittar ingenting.

Min Internet Explorer har infekterats av två Spyware Nämligen WinAntiVirusPro och ErrorSafe.

Den enda program som hittar dom är Spybot men den kan inte heller fixa bort dom permanent.
Annons
Om Windows Defender INTE lyckas stoppa intrång så som WinAntiVirusPro och ErrorSafe är det rena skiten!
Dessa är två av de vanligaste spyware/trojan som finns, t om goggle varnar när man söker efter "WinAntiVirusPro" i deras sökfält. Om inte ett utvecklat säkerhetsprogram lyckas varna utan en simpel sökmotor gör det är programet inte mycket att hurra för.
Ovasett om det är up2date eller inte, eftersom de två inte är några nyheter på nätet.

För att få bort errorsafe
http://www.symantec.com/security_response/writeup.jsp?docid=2006-0120
17-0346-99&tabid=3
Jag var ganska nyligen inne på en sida som garanterat hade errorsafe men den var borttagen från den sidan tror jag..den andra trojanen du nämner har jag aldrig råkat ut för konstigt nog..

Det är det jag menar att jag letar sidor för att testa säkerheten så man kan rapportera det till microsoft..

Jag har gnällt MASSOR på dom att alla andra program hittar MYCKET mera och undrat varför men ännu inte fått något svar från dom!

Det KAN ju faktiskt vara så att alla andra spywareprogram LJUGER och SKRÄMS för att få sälja mera!

Så desto mera man PRESSAR Microsoft, desto bättre är det!

Ett tips är ju att inte "leta" för att testa, för om du nu råkar ut för det och det säkerhetsprogram du har inte klarar av det, vad gör du då?
Ungefär som att "testa" fusk i online spel för att se om anticheatprogramet (tex punkbuster) upptäcker det
Dumt anser jag, bättre är det att hålla sig borta från sidor som tillhör "underground" världen på nätet.

Vill du testa så testa här
!OBS PÅ EGEN RISK!
http://www.google.se/interstitial?url=http://www.winantivirus.com/
Jag testade!

Det hände ingenting..men å andra sidan ladda jag heller inte ner något..

Jag menar såna sidor som man blir direkt attackerad på utan att ladda ner nåt..ex. många porrsidor brukar ha MASSA skräp överallt som man inte ens behöver ladda ner..

Hängde du med?
Surfa med förstånd gå inte in på osäkra webbsidor, det är som att ha sex utan skydd man vet aldrig vad som kan hända, det kann bli kostsamt i längden.

Huckleberry:

AHA..man var ju tvungen att ladda ner skiten..

Men Windows Defender varnade faktiskt så där funkar den!!!

Nu ska jag pröva errorsafe om jag hittar den!

Sen får jag i VANLIG ordning dra ur nätverkssladden och formatera om datorn för 2:a ggn idag..hihihi..

Jag tycker synd om dom som har hand om min aktivering av Windows på microsoft..jag troooorr att jag formaterat om min dator typ MINST 1000 gr på 2 år..

Ja t om GOOGLE varnar för den :)
Så varför behöva ytterligare program?

Ja scriptade sidor finns det gott om, saken är att du märker knappt när du blir attackerad
Sen behöver du inte "ladda" ner något för att bli smittad, eftersom ett script kan köras i bakgrunden.
Håller med xyz, surfa med förstånd.

*Undrar* När folk ska förstå att man inte behöver klicka ok eller ladda ner något för att bli smittad, det kan hända ändå.
Tex när din webläsare blir kidnappad "hijacked" då laddar du inte ner något, det sker automatiskt utan den vetskap!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem