Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Hobby och motor

Svenska byråkratterrorister

Svenska byråkratterrorister

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,919216,00.html

Kolla denna länk

Stackars familj som stoppas av denna maktgalna inspektör

Svensk byråkrati från sin sämsta sida tycker jag

Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: «1 2

Tompaxox
det låter väl bra att du har så lång erfarenhet, kan du då säga hur mycket
tre hästar av den angivna rasen kan dra i 45graders uppförsbacke eller mer
tillsammans, eller kör man bara tills hästarna stannar.
Det varierar naturligtvis från individ till individ. Det är ju som att fråga hur mycket en människa kan dra. Kommer man till situationer där det blir för tungt så får man lätta på lasten. Skulle gissa att de har packat så att de kan lasta av en del och dra i omgångar om de skulle stöta på för tuffa backar. Det ligger ju i deras intresse att hästarna mår bra och orkar hela resan. Att då utsätta dem för risker äventyrar ju hästens hälsa och hela projektet. Men någon formel för vad en häst av viss ras och viktklass klarar har då aldrig jag stött på. Det varierar naturligtvis från individ till individ. En 8-årig fjording är normalt sett starkare än en 16-årig etc. Är hästarna friska och välfödda så ska det inte vara några konstigheter. Men är de misskötta så ska naturligtvis projektet stoppas. Inget i artikeln talar om på vilket sätt de inte skulle vara i bästa kondition. Att man avskaffar djurskyddsmyndigheten har som sagt sina skäl.
Tompaxox.

Det är BRA att du skyddar djuren!

Djur ska INTE plågas eftersom dom är oskyldiga djur som bara oftast säger som ägaren vill..

Det är det INTE så många som skyddar djur numera..

Själv försöker jag rädda tigrarna genom WWF med ynkliga 100.-/mån

För 10 år sedan fanns det 50.000 och idag finns det 5.000 så kämpa på för djuren..dom är mera värda än människor!

Detta är ingen politik egentligen utan det handlar om jorden och dess mångfald!


Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem