Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Hobby och motor

Fågelmatning

Fågelmatning

Underbart att läsa att så många bryr sig om de små liven.Hälsn/Sizzi
Antal svar på detta inlägg: 10
Klart vi ger de små liven mat
Ja och m y c k e mat!

Mvh.Torvar
Tänk bara på att när ni hänger upp talgbollar osv, att ni hänger dom lågt.
Katterna behöver också mat och motion.
/B
Annons
Bosse!
Det var ett lågt inlägg.
Stackars fåglar.
Jag har som sagt matat småfåglarna i ca 1,5 månad nu. De börjar bli riktigt tjocka :) Tyvärr är skatorna nästan lika demoniska som katterna :(

EZ
Jag har en annan uppfattning om skator.
Dom rör inte småfågelmaten om dom blir tillsagda.
Skatorna är kloka individer som lär sig förstå
vad som är fel att göra.
Man måste själv lära sig kra språket, för skator
kan inte lära sig prata som människor.
En liten godbit nån enstaka gång till skator
gör underverk.
Lycka till! / Torvar
"Torvar", jag har svårt för språk jag vet inte vad det kan bero på det kan vara "brejjamskan dä kann bero pa hell na anne je vejt int men skeere male kann je int fast man kann fell lersa, vejt int ifll je stava rätt". Det är klart att våra små vänner ska ha mat nu när det är kallt och ruggigt .

xyz.
Torvar, du har missupfattat mig. Skatorna tar inte småfåglarnas mat. De tar småfåglarna! Jag har observerat detta fenomen vid flera tillfällen.

Senast jagade de ihjäl en stackars björktrast. Den krockade med mitt fönster, under jaktens mest intensiva stund, och dog

EZ
"EZ",ser du inte "Torvars" humor i inlägget med både blink och garv, skatorna är ett otyg bland våra fågelbord, men som sagt var alla har vi en given plats i naturen, det är bara att acceptera, det är inte skatornas fel att dom är hungriga dom tar det som finns och låter sig väl smaka, det är så det funkar i vår underbara natur, även vi tar för oss av det som bjuds, fast vår förmåga att tänka har kanske hämmat oss något när det gäller att välja vårt sätt att överleva.

xyz.
OK, sorry

EZ

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem