Lördag 27 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Hjälp med lösenord till Trådlöst..

Hjälp med lösenord till Trådlöst..

Vi har skaffat trådlöst nätverk hemma.
Har en Canyon CN-WF514 Wireless Router och måste lägga in ett lösenord.
Har försökt tyda instruktion på engelska men fattar inte riktigt.
Vet inte om jag är trött eller dum i huvudet!!
Är det någon här som kan sådant?
Var och hur gör man?

Fibblan som river mitt hår..
Antal svar på detta inlägg: 33
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

Tack Huckleberry.

Var går jag in för att fixa lösenord då?

Quick Setup Wizard

The Quick Setup Wizard provides only the necessary configurations to connect your Broadband router to your Internet Service Provider (ISP) through an external cable or a DSL modem.

General Setup

The Broadband router supports advanced functions like Virtual Server, Access Control, Hacker Attack Detection and DMZ. We highly recommend you keep the default settings.

Status Information

The Broadband router's status information provides the following information about your Broadband router: Hardware/Firmware version, Serial Number, and its current operating status.

Tools

Broadband router Tools - Tools include Configuration tools, Firmware upgrade and Reset. Configuration tools allow you to Backup, Restore, or Restore to Factory Default setting for your Broadband router. The Firmware upgrade tool allows you to upgrade your Broadband router's firmware. The RESET tool allows you to reset your Broadband router.
http://192.168.0.1/
skriver du i adressfältet

Nu har jag inte en likadan router som du utan en D link, men det ska la inte vara nån skillnad på hur man kommer in där
Sen får du sätta pw=password=lösenord , under rätt ställe där inne

Vet inte om jag missuppfattat allt , men du har alltså inte kommit in i själv gränssnittet för routerns instälningar, eller?
jag har kommit in där jag kan välja:

Quick Setup Wizard

General Setup

Status Information

Tools

Men vet inte alls vilken jag ska in på.
Annons
kan kanske vara intresant vilken internetleverantör Fibblan skall ansluta sig till. det står ju ofta redan på deras hemsidor hur man fixar till saker och ting.

för jag förmodar att Fibblan ansluter sig till routern via kabel just nu.
och att han bör göra inställningarna i General setup och hoppa förbi
automatisk (quick setup wizard)

för använder han quick setup wizard , så bör han vara förberedd med alla
värden. om de är statiska.

jag gissar på att de är dynamiska.
Fibblan - för att ändra lösenord:
Logga in i Routern- id=admin, password=1234
Gå till:
General setup/system/password
Skriv upp och förvara säkert och på plats du inte glömmer!!

Lycka till
Atlun: Tack du är en ängel
Så enkelt var det.

Har en följdfråga...... Vi har tre datorer. Min som jag fick dit lösenord på nu är ansluten till routern. Dom andra två varav den ena är en bärbar....hur gör man med dom? Är dom skyddade av samma lösen oxå?
Fibblan.
Routern har samma lösen från alla datorerna.
Det har mina iallafall.

Peter
Är ert nätverk nu skyddat med WPA, så ingen utomstående kan surfa på det? Eller har du bara satt ett lösenord för själva routern?
Ja du Huckleberry....jag vet faktiskt inte. Jag har varit inne och ändrat lösenord i Routern, men om datorerna är skyddade vet jag ärligt talat inte.
WPA? Har du något mera matnyttigt till mej? *S*
Huckleberry vilken leverantör har du? och hur mycket betalar du för att ha fast IP?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem