Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

VLC Player

VLC Player

Är det någon som känner till det programet ?? ska tydligen vara mycke bättre än WMP

Tack på förhand
Antal svar på detta inlägg: 18
Sidor: «1 2

Jag är helnöjd med VLC (antar att det är detsamma som Huckleberry envist kallar VCL ) men ibland får jag problem, tror det är när filen är i iso-format. Då kan jag inte köra den utan att den hänger sig...blir då tvungen att bränna den istället o kolla på den via dvd-n. Nån som känner igen det?
Ha ha
Ja blueId_1
Så tokigt , ska genast sluta kalla det VSL
Blir ju trött på mig själv

Tror inte den kan läsa iso,bin el. image filer. Men om du mountar filen i Daemontools först och sen öppnar med VLCplayer ska det nog funka
No hard feelings, men jag ville för säkerhets skull bara säkerställa så att det inte var så att det verkligen FANNS ett program som hette VCL...*s*

Vill minnas att jag kan köra img-filer men att den stannar när jag kör iso-filer, men shit the same, ingen större fara.

Hmmm, "mountar", vet inte vad det betyder men jag antar att det handlar om att "konvertera" filen till ett för VLC läsbart format...eller?
Annons
Bea!

Det finns nog 1000 player.Den vi har på IS är nog WMP med tanke på
designen.Om det hänger sig ibland har nog inget med spelaren att göra
utan det är andra omständigheter.Din dators kapacitet,kanske.Det är
lite marigt med streaming ljud.Varför har Daniel valt WMP,tror du?
Det kan vara fel på sändningen oxå.

Mitt råd.Håll dig till WMP,så slipper du trubbel,tror jag.Du vill väl höra
RADIO IS. He,he

Vissa spelare snor dig som kund som en kobra hugger.Så se upp.
Ja inte kan hon eller någon annan byta spelare för IS radio eftersom det styrs via sidan.
På vissa sidor får man välja om man vill ha wmp el. quicktime som standardspelare i sin webläsare. Men eftersom alla som har microsoft som OS så är wmp oftas standard.
Men när det gäller film så är VLCplayer bättre Film från en fil på datorn el. streamad video är skillnad från ljud.
När det gäller streamat ljud är wmp ett bra alternativ. För mp3 tycker jag winamp är bäst

blueId_1
Mounta innebär att du gör en iso/bin fil (imagefil) till en DVDskiva så du behöver inte bränna en skiva utan simulerar bara skivan.
Du får en virtuell dvdspelare under "Den här datorn" och kan på så sätt spela upp den.
Mycket smidigt om man inte har några cd el. dvd skivor hemma för bränning men ändå vill få igång ett program, spel el. dvdfilm
Hej BlueId_1.
Jag laddar image-filerna (iso,img) direkt i VLC utan att mounta och har inte haft några problem när det gäller iso-filer. Kan det ha något med ditt grafikkort att göra? Du kanske kan göra en sökning på http://forum.videolan.org/ och se om du hittar nått där.
Vlc är bäst!
mounta är svengelsa för mount som i datorsammanhang är lika med att montera/ansluta ett filsystem i unixvärlden eller enheter inget annat.

och i ISO eller cd sammanhang på pc sidan är samma sak som att ansluta en
enhet/filavspegling i det format som den är bränd i.
motsvarande är zipfiler som innehåller komprimerade filer i ett paket. och därför behöver endera packas upp eller ha en läsare som kan tolka och presentera innehållet

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem