Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Upp och nervänd skärm

Upp och nervänd skärm

Hej min klumpiga dotter har lyckats vända på hela bildskärmen. Och jag har försökt på många sätt att vända tillbaks den men inte lyckats. Även musen är spegelvänd. Himlen på skärmen är i nedankant. Är där någon som vet vad jag skall göra??Nu har jag ställt skärmen uppoch ner!!!!!Sista utvägen är att köpa ny bildskärm
Antal svar på detta inlägg: 10
Ha ha
förlåt men nog det gulligaste problem jag har läst om
Det är inte skärmen, så det hjälper inte att köpa ny skärm.
Ett måste om man ska kunna hjälpa till är följande i alla datorrelaterande frågor
1.Operativsystem
2.Fabrikat av skärm, i detta fallet då vissa tillverkar har program för sina skärmar som gör att man kan snurra bilden
3. Mus

Det är när på omöjligt att hjälpa till när man inte vet vad ni sitter på för burkar
Förlåt att jag svarar men det din dotter har lyckats med en bedrift i sig själv även om jag förstår din frustation. Hoppas det löser sig så du slipper att ha skärmen upp o ner el stå på huvudet.
Ja visst är det gulligt och alla jag berättat det för skrattar hysteriskt. Operativsystemet är xp skärm är hp92 19 tum mus labtec....Helt ärligt så är jag inte speciellt bra på datorer..
Annons
Testa att trycka Ctrl+Alt+upp pil
Tack så jättemycket Claes DET RÄTTA TILL SIG
Detta är en funktion man kan använda sig av t ex om du har en platt skärm som är möjlig att vrida på sin hållare. Vrider du skärmen 90 grader och trycker Ctrl+ Alt+Vänster eller högerpil kan du i vissa lägen utnyttja skärmen bättre. Ex vis när du läser en pdf-fil.

/Claes
Kan vara så att du har ett Nvidia grafikkort då ligger "felet" där, detta är n inbyggd funktion i kortet! För att komma till rätta med problemet gåt du helt enkelt in i Nvidia: kontrollpanel eller Nvidia nView Desktop Manager
Start/inställningar/kontrollpanelen/Nvidia kontrollpanel/bildskärm/rotera bildskärm eller
Start/inställningar/kontrollpanelen/Nvidia nView Desktop Manager/hot key/Display mode/rotate display, här har jag markerat ett kort komandå t.ex. ctrl+q för att rotera, vet inte har man gör annars i denna menyn men det har fungerat för mig hoppas att detta var till någon hjälp.

// Noflo
Claes !

Det är sådana tips vi vill ha.Jag brukar bara dela ut 10 poäng.Men det här
var nog värt det dubbla.Kanon!! He,he
Ja, har vi problem skall vi nog adressera dom direkt till Claes
Meh..

Tack, vi använder den typen av drivrutin på jobbet... Det var bara ett tips som gick hem juh...

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem