Onsdag 1 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Kan man lita på ccleaner?

Kan man lita på ccleaner?

Jag har laddat hem ett städprogram som heter ccleaner. När jag kör filstädniing säger det att jag kan frigöra 180 MB. Lockande, men vågar jag? Är det nån som har erfarenhet av programmet och vet om man kan lita på det?
Antal svar på detta inlägg: 21
Sidor: «1 2 3 Nästa »

PonGot !

Om du ominstallerar Ccleaner,så kan du få en svensk version.Men kör min
variant i Windows istället.Då får du besked direkt på en graf.Perfekt!
laike tack! Visst bygger det på samma idé och dessutom finns ju redan funktionen. Man lär sig något nytt varje dag och intet är nytt under solen, fastän den är stor och skinande här i Cha-Am, Thailand där klockan nu är 16:39
Ursäkta att jag döpte om dig leiake!
Annons
PonGot !

Ha,ha! Är du i Thailand.och kollar IS.Den var rolig.Ligger du och väntar
på en tshunami,eller något mer drickbart,kanske.

Du om någon kan väl vad Malignt Melanom är för något.Bäst att ha en
liten skjorta på sig.

Ha det gött!!!
Leiake!
Har kört windows diskrensning och sen kör jag ccleaner efter det och då hittar ccleaner 180 MB att ta bort som diskrensning inte hittat så, ja, det verkar inte som dom letar efter samma? Det var därför jag undrade om jag vågade ta bort alla dessa MB som ccleaner hittade.
Ja ta bort allt Viktor, det är ingen fara.Har aldrig hänt något för mig och skulle det vara så att ccleaner tar bort filer som behövs av operativsystemet så hade programet inte vart så populärt.
Det är alltså inget skitprogram som strular
Du ser själv vilka filer som ska tas bort
Vad har du bockat i för rutor som den ska städa?
Te.x cokies är ju något som kan vara dumt att ta bort om du har många du är rädd om. ex Internetstart.
Jag brukar ha det mesta ibockat (även cokies)
Frun klagar då och då på att Ie inte automatfyller när hon skriver in adresser i adressfältet. Så numer har jag den rutan urbockad.

När du fixar registret så får du möjligheten att spara ändringarna!
Gör det!
När du har städat bort filer och optimerat registret, så kommer du märka att datorn går lite snabbare.
Om du är osäker bör du använda windows Defender till att stänga av onödiga program som autostartas istället för att använda funktionen i ccleaner.
Glöm ej att rensa datorn från spyware med ex. adaware och/eller winDefender mfl.
När allt är städat och klart så passa på att defragmentera!
Nu bör datorn vara i topptrim
Dax att göra en återställningspunkt! ta backup etc.
Jag har kört programmet och det funkade alldeles utmärkt. Ingenting försvann som jag inte ville skulle försvinna. Tack för alla tips och synpunkter.
Jag har också nyligen installerat programmet och det funkar bra. Jag har dock en fråga om att ta bort program i Autostart som jag också kan radera i CCleaner. Jag tänkte ta bort allt utom virusprogram och brandvägg samt trådlös internetanslutning.
Är det ok att göra så eller finns det något program som måste vara där?
Jag har Windows 2000 Pro
Jag har ett program som heter Ashampoo WinOptimizer platinum suit 2, men efter att ha kör detta program så ligger det forfarande filer och sidor kvar i Explorer i visa tidigare-menyn. Någon som vet varför? Samma sak för CC-cleaner!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem