Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Dataexekveringsskydd

Dataexekveringsskydd

Halloj.. Har sökt här på forumet angående rubriken men bara hittat problem gällande filmfiler. Mitt problem gäller dock att dataexekveringsskyddet löser ut och jag får ett meddelande som säger "det här programmet avslutades för att skydda datorn" programmet som anges är utforskaren.... när jag stänger felmeddelandet så blir skärmen blå men går tillbaka till normal efter ett par sekunder. Dock så dyker samma meddelande upp igen och allt upprepas i oändligt tröttsamma cykel...... Har givetvis läst infon som finns angående skyddet samt kollat inställningar, utforskare, startat om, stängt av datorn.. men ärligt talat har ja inte en susning om vad fn ja ska göra. Kan ju tilläga att datorn fungerar som den ska men jag kan bara inte få bort meddelandet.. skulle va tacksam om någon kunde komma med en enkel eller snillrik lösning eller iaf nåt förslag till vad det är ja lyckats göra.... tacker
Antal svar på detta inlägg: 4
Garanterat virus som skadat din hårddisk!
Vore jag du så skulle jag formatera om hela hårddisken, eller åtminstånde skanna efter virus med ett antivirusprogram först och sedan sätta in en "räddnings-CD" som lagar skadade filer i datorn. CDn brukar man få med i paketet då man köper en dator från en butik eller liknande.
Hoppas det löser sig!
Prova med att högerklicka på ”Den här datorn”>Egenskaper>Avancerat>Prestanda-Inställningar>data
exekveringsskydd> Bocka för utforskaren
Kanske det fixar sig.
Före har du valt Aktivera dataexekveringsskydd för alla prog o tjänster förutom dom jag anger.
Om utforskaren har släckse ner tror jag att det alternativet finns där
Tackar så mycket för råden, följde det senare och det löste det hela. Tackar så mycket SvenKalle, o Sixten oxå.
Annons
Hehe, tur att du inte följde mitt råd! Kanske lite förhastat att formatera om dator då det ändå finns inställningar som löser problemet! Bra att det fixade sig med svenkalles tips!

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem