Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Stora Problem

Stora Problem

Hej på er.

Nu skall vi testa om ni är SÅ bra som ni utger er för att vara... Jag behöver hjälp....

Kom hem igår och min fru sa till mig att Internet inte fungerade ?

Vadå sa jag.

Jo, för när man öpnar Firefox, och klickar på te.x aftonbladet, så laddas aftonbladet, men direkt så maximeras alla typsnitt, och man ser ingenting, bara en massa stora bokstäver ?

Dessutom när man fö...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 47
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

Mitt tips, liksom Robs, är att någonting har blivit spillt på tangentbordet. Har du pressat din fru på den punkten Xenix?

~Paul~
Det låter helt klart som ett hårdvaruproblem.
BIOS brukar ge ifrån sig olika typer av pipande
när det är något som är fel med hårdvaran.
Prova att byta tangentbord och mus om du
har något att byta med.
Jag tror en systemåterstälning åtgärdar felet.

Man kan ju starta utan tangentbord och använda kortkommandon
för att uteluta tangenbordet.Electric tror du har hällt starka drycker
på detsamma.He,he
Annons
Leiake, hur tusan ska du göra kortkommandon utan tangentbord? Det är väl inte du som har hällt i dig starka drycker :=)
Ber om ursäkt.Systemåterställning har du ju redan testat.

Jag är helt snurrig.Kortkommando utan tangentbord.He,he

Min käre Per Ask.Det är din tur att missa nästa gång.He,he
Xenix. Har du ingen gammal tom hårddisk som du skulle kunna testa och sätta som C-disk och sedan göra en installation av windows, bara för att se så att du inte har drabbats av något hårdvarufel?
Ok, jag är tacksam för alla olika vinklar på detta, men här pågår en del fiskande, och inte så mycket svar!

Kom ihåg att jag har hållt på med datorer professionellt i många år, och det ni föreslår är liksom lite för basic.....

För att ytterligare göra saken klarare så kommer ett antal fakta.

1. Glöm tangenbordet, det är nytt, ospillt, och det är endast i Firefox som det piper, och inte när man använder tangentbordet, utan när man trycker ner någon av menyalternativen i överkanten ( med musklick ).

2. Systemåterställning gjorde NADA, har återställt 2ggr till 2 olika tidpunkter utan resultat, åtminstonde inga bättre resultat.

3. Att CPU skulle vara överbelastad köper jag inte, då datorn är utrustad med Primär CPU fläkt och sekundär CPU fläkt som är varvtalsreglerade, och jag upplever inte att dom ökar i varvtal någongång, det brukar dom göra om jag kör datorn hårt.....

4. 1 Timma för att mounta om C + util ? Vad har du för dator ?
1 Timma att installera Win XP med konfiguration, sedan skall programmen in och alla drivrutinerna till datorn, samt fixa med fil assosiationerna och ställa in alla program. FTP server, Photoshop, Adobe Studio 8, Office, Antivirus, SpyBot, Webserver, Torrent, DC++, Winzip, Deamontools, videoredigerare, scannerprogram, skrivardeivrutiner, Backup program, UPS övervakningprogram, Konfigurera IP Duc, Mobiltelefoninställingar, PC Anyware, Syncprogram, Acrobat, Olika Spel, kamera program, och en massa annat.

Det här är en professionell dator, som jag har när jag jobbar med mitt IT Företag, förvisso kör jag lite deamontools och andra småsaker på den också, men dom ligger på andra hårddiskar, jag har 5 Hårddiskar i datorn och 7 partitioner. 2 DVD brännare och en massa annan hårdvara.


Jag vill fortfarande veta om Huck har lust att kolla på Hijack loggen, då jag inte kan läsa en sådan "Fullt ut"

// X
Xenix , testa detta för att få info om hård och mjukvara som går på maskinen och om det är några fel som rapporteras där.

start/kör
skriv
msinfo32

skriver du bara
driverquery
så listas drivrutinerna
Har du kvar problemen i Outlook om du avinstallerar Mozilla?
Jag gissar att du har en massa tgb och möss liggande, varför inte testa att byta? Du behöver ju inte göra mer än att dra ur det som sitter idag och sätta i nått annat för test. Kan du starta aktivitetshanteraren via programlisten (eller vad den heter), isåfall, vad har du för cpu-utilization, vilka processer suger mest cpu? Om det är några processer du tycker är suspekta kan du kolla på t ex http://www.whatsrunning.net/whatsrunning/main.aspx eller nåt liknande.

/Claes
Självklart kollar jag loggen

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem