Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Vart reser du helst på semester

Vart reser du helst på semester

För min del så är California paradiset på jorden, ett underbart året runt klimat, fantastiska bad, massvis med museum, ett fantastiskt landskap, frukter av alla de sorter, och sist men inte minst, en gästvänlighet som man inte är van vid. Mitt smultronställe heter Thousand Oaks!
Antal svar på detta inlägg: 9
Jo California är väl en av de bästa ställena i USA. Tillsammans med New Orleans före Katarina.
Själv så åker jag idag hellst ut i ödemarken, svenska fjällen typ. Vandrar minst en vecka där varje år.
Nästa sommar i Juni ska jag resa till Svalbard. Ska bli intressant o se om man kan få se några isbjörnar. Ska springa maraton där.
Annars så är jag väldigt svag för Italien, maten o vinet kanske och naturen.
Till nåt ställe med mycket snö, tänk att bara kunna gå upp på morgonen ta med brödan o sen bara glida hela dagarna. Det är semester!
Pedhan, vandra i fjällen är en fantastisk upplevelse, jag gjorde det några somrar på 60 talet, fiska och njuta av naturen, en härlig upplevelse.

Svalbard känner jag faktikt inte någon som har åkt till, det är väl ganska orört i turist hänseende, hade ingen aning om att de ordnar ett maraton.

Noflo, låter mysigt om man varit 40 år yngre, men du, åk inte till Skåne!
Annons
Om jag hade möjlighet, tid, pengar m m, skulle jag gärna åka tillbaka till Japan.

Ett fantastiskt land! Jag har bl a åkt deras tunnelbana i Tokyo, utan skräp, med vinröda säten att sitta på och utan förstörelse. Ett fantastiskt artigt uppträdande i köer av olika slag även på restauranger.
Jag bodde där ett par månader och hade gärna stannat kvar.

Men det blir tyvärr inte alltid som man tänkt sig!
Vem har tid att åka på semester ?...inte jag iallafall...sen har man inte råd med nån långresa heller.
Nu beror det nog på att man inte prioriterar semesterresor eftersom tiden saknas, utan man lägger sina surt förvärvade på bilen och andra saker till hemmet.

Långa resor får jag tänka på när man pensionerar sig, och då skulle jag gärna vilja åka till USA och en tripp till Australien. Och då får man nog vika åtminstone en månad till resan.
Bekanta rekomenderar Thailand varmt, som ett paradis hör man, så det får man väl nog också överväga som resmål.

Skulle jag ta en resa på min fjuttigt korta sommarledighet skulle det bli en tur till London...det är en stad jag tänkt på ganska länge nu, men har tyckt att barnen varit för små. Nu börjar de bli lite större, så vi får väl se till nästa sommar. Det räcker ju med några dagar ledigt för en Londonresa.

//Breeze (utan lagstadgad semester)
Längs bohuskusten i segelbåt, som jag å polarn seglar, då många bara går för motor
Hunnebostrand
Smögen
Fjällbacka

Inget går upp imot svensk skärgårdssommar
Breeze, jag är från början engelskman, som du kanske förstått av namnet, och dessutom har jag bott i närheten av London och varit på besök många gånger.

Lite tips om du åker dit är att besöka sydkusten Brighton, Worthing, Southhampton, underbara sommarstäder där man på riktigt kan uppleva tidvatten, härliga bad och , en något avstressad miljö, har du möjlighet så spendera några timmar på en pub, och tillbringa några timmar med den lokala befolkningen, många pubar har speciella rum där man kan ta med barnen.

Vet inte hur stora dina barn är, men är de i leksaksåldern så finns det en affär som heter Hamleys, 3 våningar med leksaker, allt annat känner du säkert till men Madame Tussauds är ett måste.
Smögen är fint, det var det i alla fall på -70talet.
Jag o min sambo satt o pratade, drömde om att få råd att resa nu när barnen är vuxna. Skulle vi rest så ville han till Australien o Nya Zeeland, jag är mer för en kryssning kanske i västindien el söderhavet, fast jag blir lätt sjösjuk så kanske det inte är nått för mig, men drömma kan man ju.
Har aldrig varit mycke för att resa när jag var yngre men nu kanske det skulle vara kul. Vi får se.
Thailand är ett stycke för sig. I synnerhet om man åker till de inte så exploaterade orterna.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem