Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Vad har ni i era datorer?

Vad har ni i era datorer?

Ett av mina stora intressen är hårdvara och framför allt grafikkort. Undrar av ren nyfikenhet vad alla här på IS har för datorer, alltså vad som sitter i era burkar.
Om ni inte på rak arm vet vad ni har för någon processor, minne och grafikkort så kan ni använda er av följande program, som är helt ofarligt, och tar inte upp någon plats. http://www.c...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 15
Sidor: «1 2

Jag har damm i min dator.
CPU = Intel Pentium 4 640 Prescott 3,2 Ghz
Mainboard = MSI MS-7176
Memory = 2048 MBytes PC2-4300 266Mhz
Graphic = ATI Saphire PCI Express X1950
HDD = 1xIDE 200GB 2XSATA 200GB 1XSATA 800GB
Sound = Creative 7.1 DVD Digital / Optical
Speakers = Logitec 7.1 THX
Tangentbord & Mus = Logitec optical

Allt detta fick jag inte reda på i programmet, men jag fick verifierat att jag nu mera kör CPU utan överklockning.....

// X
Det är inga dåliga maskiner som ni sitter på
Annons
Datorer är ju skoj, Huck !...och man kan ju göra så pass mycket med dom idag att jag gärna lägger ner lite extra på min burk.

Tänk...datorn har ersatt stereon, Videon och DVD:n hemma, nästan allt man lyssnar på idag är MP3 eller streamat. Det är väl bara en tidsfråga innan vi har riktigt bra TV sändningar via internetuppkopplingen också...åtminstone så har jag inte blivit imponerad av vad jag hittills sett.

Man använder datorn till att telefonera, sms:a, maila....mycket av sina kontakter sköter man via datorn. Vi söker också information, vi handlar...köper och säljer på ex. blocket
Jag fixar mina foton och videofilmer i datorn, vi spelar datorspel, jag sköter bokföringen och nästan alla andra papper med datorn. Så jag behöver ingen skrivmaskin, jag är mitt eget fotolab....

Poängen är att datorn har blivit en så pass betydelsefull del i våra liv att man nog gärna lägger en slant för att kunna arbeta / underhålla sig med bra saker. Sen är det bara frågan hur mycket använder jag min dator, till vad jag använder den till och hur mycket är jag villig att investera i den !

Det tråkiga är bara att efter några år har tekniken sprungit ifrån en, och man vill gärna investera i nytt ...datorns livslängd är ju inte speciellt lång.

//Breeze
Oja datorer och kringutrustning är roligt. Men jag vet att många sitter på datorer (kanske inte här på IS) som är rena rakterna i jämnförelse med vad de använder och gör med dem.

Ungefär som att ha en F1bil och bo i innerstan

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem