Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Mozilla Firefox o Internet Explorer

Mozilla Firefox o Internet Explorer

Har hämtat hem Firefox å testat lite, har en känsla att det går lite snabbare ...
Vad finns det för fördelar/nackdelar att använda Firefox iställer för IE?
Antal svar på detta inlägg: 7
Jag har kört med Firefox och även Thunderbird ett tag nu och jag är mycket nöjd, det är nog som du säger att det går snabbare med Firefox, Thunderbird har jag kört med längre och jag har inget att klaga på.
laq:

Du har gjort samma första erfarenhet som många andra. Ämnet har dryftats många gånger här på IS (gör sökning). Det finns både för- och nackdelar.
Iaq: Har du laddat hem senaste versionen av IE dvs 7. Inte mycket som skiljer på Firefox och IE7.
Jag kör mestadels med Firefox nuförtiden, men blir mycket irriterad då jag öppnar PDF-filer i Firefox eftersom programmet ofta låser sig när jag skall stänga ner det igen.
Annons
Använder både IE och Firefox.
Firefox när jag ska surfa runt och IE när jag bara ska ta hem nån fil, och anledningen till det är att i Firefox så laddas filen alltid ner till en förvald mapp, kan inte välja exakt var jag vill lägga den från gång till gång, utan jag måste flytta filen från "Nedladdningsmappen" till dit jag önskar den.

Just där är IE att föredra i mitt tycke, men i övrigt gillar jag Firefox...och jag tycker också att Firefox verkar gå en liten aning snabbare.

//Breeze
Breeze: Verktyg/Inställningar Kryssa för "Fråga alltid var jag vill spara filerna"
håller med er andra MEN likväl måste jag annvända ie7 till
jordbruksverkets e-tjänster bla
och vad gäller träffar och snabbhet så överträffar firefox 2,2,0 ie 7
ie 7 hakar väldigt ofta upp sig å felmeddelande the page can not findes
plese check the adress
poppar upp titt som tätt

men jordbruksverket håller nu på att göra om sina e-tjänster så att man kan annvända firefox på dessa tjänster för oss bönder som utnjyttjar dessa tjänster

till och med swedbank har deklamerat att de som annvänder deras internet bank rekommenderar att man annvänder firefox pga att säkerheten är högre i den änn i ie7 lycka till / peter
för alla goda råd!

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem