Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Dubblettnamn på nätverket ?

Dubblettnamn på nätverket ?

"Windows - Systemfel"
Det finns ett dubblettnamn på nätverket.


Denna varningsskylt kommer fram på skärmen varje gång då jag startar min bärbara dator ( med wireless anknytning till Internet ). . Men bara om det stationära datorn är startad och igång.

Samma skylt kommer fram på den stationära datorn när den startas om den bärbara är igång. . Den stationära datorn är uppkopplad via nätverkskabel och inte men wireless anslutning. . Beror det kanske på att jag på båda datorerna kallar anslutningen för "Spray ADSL 2000."

Har det här någon betydelse annat än att jag måste "släcka" meddelandeskylten varje gång den dyker upp ?

Nu när jag har startat om , stängt av och startat om än den ena , än den andra datorn så visar det sig att varningsskylten bara kommer fram första gången en av datorerna startas ( när den andra är igång ) men bara när båda två har varit helt avstängda.
. .
Antal svar på detta inlägg: 3
kontrollera om du får ipadresserna automatiskt under dina nätverksanslutningar och byt så att du har olika datornamn men tillhör samma arbetsgrupp när du har ett eget nätverk

under den här datorn kan du högerklicka och ändra de sistnämnda delarna
under
egenskaper/Datornamn
. . . . Göcke för förslaget !

Jag hade samma namn på båda datorerna men efter att jag hade ändrat det ena namnet så dyker inte felmeddelandet upp mera.
. .
Bra axe , tänk vad ett riktigt namn kan göra

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem