Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Klocka-Aktivitetsfält

Klocka-Aktivitetsfält

Har jag upptäckt en bugg i XP?
När man för musen över klockan, skall datumet visas i en liten ruta.
Ibland döljs denna ruta med datumet helt eller delvist bakom Aktivitetsfältet. (!?)
Har någon råkat ut för detta? Finns det nån åtgärd mot detta?
Tack på förhand!
Antal svar på detta inlägg: 15
Sidor: 1 2 Nästa »

Jag har också råkat ut för detta men jag har ingen förklaring. Det är dock inte alltid så
Bra fråga. Likadant här. Jag har inte heller lyckats lista ut varför.
Om ni menar att datumet inte syns alls? Om man håller muspekaren på klockan så visas datum men bara under en viss tid sedan försvinner datumrutan och visas inte när man för pekaren till klockan igen, om man dubbelklickar på klockan får man upp egenskaper för datum och tid, när man har stängt den rutan och pekar på klockan i aktivitetsfältet så ser man datumet i gen, kan det vara så ni menar.? Vet inte varför.

xyz.
Annons
xyz
Nopp Det var nog inte så det menades.

"Ibland döljs denna ruta med datumet helt eller delvist bakom Aktivitetsfältet. (!?)"

Datumrutan försvinner bakom Aktivitetsfältet, så det inte syns. Man ser bara kanten av rutan
Aha, nej det har jag aldrig sett men det händer mycket som man kan undra över i datorernas egendomliga värld, det kommer säkert en bra förklaring av någon som vet, det är bara att vänta och se.

xyz.
Skojar ni ? Det här har jag aldrig upplevt nån gång. Jag e väl alldeles för okunnig för att råka ut för detta. Har faktiskt inte hört någon annan förrens nu som råkat ut för detta. Väntar tålmodigt på ett svar på detta så kallade problem så jag vet vad som händer och kan lösa det om det händer mig.
Fullast
Det är du säkert. Men det är inget problem med det. Inte ens s.k.
Dom gånger det hänt mig har det försvunnit av sig självt så det är väl bara att hoppas på självläkning.
Har inte tänkt på när det försvunnit, kanske då jag kört lite diskrensning, adaware eller nåt liknande.
Jag vet inte varför men borta är det.
Det intressanta/konstiga är att de andra ikonernas beskrivning hamnar aldrig bakom aktivitetsfältet.
Måste vara en bugg, eller?
Att felet uppstår kanske p.g.a. att man har besökt någon hemsida eller har använt något program, är en annan sak.
För mig har det hänt även med andra programs textfält

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem