Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Depeche Mode

Depeche Mode

Hejsan!

Jag vill vara säga att Depeche Mode är världens bästa Synthgrupp!!!

Dom beskriver livet precis som det är och jag älskar Martin L Gore för att vara så emormt klarsynt!!!

Fler borde lyssna på DM!!!
Antal svar på detta inlägg: 36
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

denna tråd är ju härlig!
depeche mode rules!
tyvärr hann jag inte fixa biljetter, dom tog slut inom en halvtimme....*pjutt!*

musik tillverkat av en dator är ingen musik,det är ett dataprogram.lyssna på Iron Maiden,Hinder, eller Judas Preist och sen kan vi börja snacka musik
moski

*hrmf* DM använder både dator/synth/aukustiskt
((trummor o gitarr))
o dessutom gillas Metallica, alice cooper, mötley crue m.fl.
även lille mozart hänger ju me i svängen. *skratt*
Annons
moski det skulle ju betyda att de grupperna heller inte är musik vet du hur mycket datorer det finns i en studio? Ne du får nog köpa noterna och nynna själv eller spela på akustiskt gittar om du vill ha något som inte paserat en dator. :)

Det är ju ganska stor skillnad på att ha en dator som "gör" musik och att någon "använder" en dator för att göra musik.
Och ska vi gå ännu längre ned så lyssnar du ju inte på musik om du har grupperna på CD eftersom det är en dator som gör musiken utifrån små 1or och 0or på skivan. lite långsökt men sant :)

Hej!

Moski:

El-gitarrer är väl inga riktiga gitarrer heller i såna fall eftersom man måste koppla dom till en förstärkare som i sin tur måste ha ström..

Och vad jag vet använder nästan alla hårdrocksgrupper el-gitarrer..

jo visst men om jämnför harmonier och tempoväxlingar och jämnför rock och synthpop så hör man en avsevärt skillnad,men nu e de ju som en gammal rockmusiker som jag själv varit tycker,olika musiksmaker är ju bara bra att det finns annars skulle det vara bra trist att bara lyssna på samma sort ja inte om man fick lyssna på lemmy i mothörhead förståss, speedmetall rules
moski

*speedmetall*?? låter som drogpåverkade muskelmän i metallrustningar.
*ASG* skrattar så att jag gråter!
-dunka dunk dunk... o var är melodin i skrik o bang?
tycker att det låter som om dom är beredda på värsta kriget.
- waaaar...waaaar! bang bang bang! haha! *skratt, fnitter*
eehm, ursäkta!

nää, lyssnar just nu på låten:
*o ingen vet var du köpt din tröja*
..hejohopp, tur att vi alla har olika musiksmak.
men lyssna på D:M nångång, texterna är fina.

mvh/ glödlampan!
Den här tråden påminner lite om striden mellan synthare och hårdrockare på 80-talet. På den tiden hade syntharna "synth-toffs" i nacken och hårdrockarna hade jeansjackor med favoritgruppens emblem fastsytt på ryggen. Tur att vi idag vet bättre än att kivas om dessa saker...eh?...
Själv ställer jag mig mittemellan. Jag lyssnar på elektronika i form av Massive Attack samtidigt som jag dyrkar en tung akt som ISIS (som i sina nedstämda "three guitar"-attacker flätar in skira synthslingor). TOOL går inte heller av för hackor.
Ja, så sitter man här nu med den nya cd:n i sin hand och lyssnar, och blir än en gång besviken på dem.

Jag började bli besviken på D.M. när skivan "Ultra" kom, och nu blir det ju bara värre och värre, för de var mina absoluta favoriter förut när de var en mer renodlad synth-grupp, och lät bli att använda elgitarr-sound och andra distade ljud.

De verkar satsa alldeles för mycket på att flörta med hårdrockare och andra grupper för att få nya fans, men kommer garanterat att förlora fler och fler av den "gamla" stammen av fans.
*SUCK*

Visserligen är texterna lika bra som de alltid brukar vara, men
JAG VILL HA TILLBAKA DERAS GAMLA SOUND!!!!!!
Hehe,ja dom vill nog ha musikkunniga fans denna gång och har nog lyssnat på dom stora grabbarna på hur en gitarr skall hanteras och trummor slås.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem