Tisdag 23 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Skänka pengar

Skänka pengar

Nu när julen närmar sig dräller det in post om att ge pengar till olika ömkansvärda ändamål plus att telefonen trots att man är med i nix ringer på kvällarna om samma sak Brukar ni skänka? Själv är jag med i postkodlotteriet och skänker därmed till Världsnaturfonden, Barncanserfonden samt Rädda barnen varje månad året om /Rutan
Antal svar på detta inlägg: 6
I går ringde Sifo tre ggr. Detta måsta vara hemfridsbrott.Är oxå med i
NIX. Är det oxå bluff???
Jag har slutat att skänka till alla som ringer, och ber dem samtidigt att stryka mitt namn, och det har blivit bättre.
Sedan kan jag ge lite bidrag till vissa insamlingar ibland, ex Rädda barnen, läkare utan gränser och något mer, men i stort sett så säger jag nej.
Leiake: Jag tror inte att Nix gäller för undersökningsföretag som Sifo utan bara säljare. Vad det nu har med tråden att göra.

Jag skänker aldrig till någonsom ringer. Om jag känner att jag vill skänka pengar så tar jag tag i det själv. Kan undra vad de som ringer kostar i löner?
Annons
Har oxå som princip att inte skänka något till någon. Däremot köpte min fru t ex ett rosa band.
Jag skänker inte pengar längre via telefonen, det jag har skänkt är till rosa bandet via tvgalan o någon gång till barn. Vem vågar skänka via telefonen i dagens samhälle med alla dessa bedrägerier som finns, inte jag i alla fall.
Julen är väl den högtid alla som har med välgörenhet är på bettet.
För min del har jag inte på många år fått sådana samtal, skänker jag något så är det helst till något som har med barn att göra, typ Barncancerfonden, men det har också hänt att jag skänkt till Malmös hemlösa.

Jag vet inte om det jag anmälde mig till för att slippa reklamsamtal hette NIX, men vad det än hette så verkar det fungera.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem