Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Morbror på sjukhus

Morbror på sjukhus

Nu är min morbror på sjukhus på grund av kraftigt förstorad sköldkörtel med kraftiga andningproblem som följd...

Operationen sker på måndag!

Snälllaaaaa...tyck lite synd om om mig....

Det är inte säkert att han överlever operationen!!!

Antal svar på detta inlägg: 21
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Bubben.
Hoppas operationen går bra imorgon!!

Poppo.
Önskar dig och gubben, lycka till!
Jag har snart fått "14 bonus år" efter min by-pass operation på Akademiska.
Allt har fungerad över förväntan!
ehhh?

Nu handlar det INTE om en hjärtoperation utan en vanlig där man förminskar sköldkörteln...

Men med tanke på att min morbror väger typ XXXkg så är det inte så lätt operation enligt läkarna...

Mycket kan gå snett!!!
undrar hur de går för dem hoppas hoppas de går bra
Annons
Nu vet jag lite bättre!

Operationen gick bra förutom en blödning som inte läkarna vill tala om men det är nog ingen fara hoppas jag!

Men han är fortfarande snurrig efter operationen som var i måndags och pratar om röda syltburkar som inte existerar, uppe och vandrar omkring ibland virrig på avdelningen och är allmänt förvirrad efter en vecka!

Lite konstigt är det att det tar så lång tid att bli klar i hjärnan men det är väl olika från person till person..

Hoppas att han återhämtar sig snart..

Mer info inom kort!
Hur denna operation kommer drabba min morbrors psyke är svårt att förutse men jag hoppas det blir bra!

Struma är tydligen INTE att leka med då det kan få en person att bli allt i från ett kolli som stirrar stint i väggen eller ut genom fönstret till att få samma person att springa runt som en helt nervös (kyckling, höna)..

Jag hoppas få reda på mera i dag men det kommer tydligen ta lite tid...
Herrejesus!

Operationen gick bra och han fick komma hem, men dom hade ju satt in Zyprexa åt honom så han totalt tappa verklighetsuppfattningen och blev helt dysorienterad!

Efter 1 månad var det dags igen att åka in på sjukhus för vattenansamling i kroppen och han trodde att han förstört hela lägenheten och skadat någon..

Hur i H-E kan man man ge en medicin som dom inte ens vet hur den kommer att drabba patienten!!!???

Jag bara undrar..???

Dessutom så fick han njursvikt av skiten!!!

Neee..nån d-a måtta får det f-n vara!!!

Nu ÄNTLIGEN är han på bättringsvägen men det kostade BÅDE staten/skatebetalarna och oss en himla massa efter att dom tagit bort Zyprexan!!!

Dessutom det så kasta dom ut honom fort som f-n INNAN han ens hunnit blivit så klar att han kunde klara sig själv och att benen bar honom!!!

Och så ska sveriges sjukvård vara världens bästa???

Jo, jag tackar!!!

Men så funkar det tydligen idag att desto fortare man blir av med patienterna, desto bättre!

FY F-N!!!
Min pappa blev under hösten -06 allt svagare och svagare. Efter ett antal sjukhusbesök, (vid det första blev han rekommenderad hälsokost! Det sista vid nyår då han var så svag att han inte orkade vara uppe överhuvudtaget), visade på långt framskriden coloncancer (tjocktarmen) med metastaser på levern (han fick ca. två månader till). Det gjorde att det blev stopp i tarmen så de skulle operera för att han skulle kunna sköta tarmavgången. Men det blev ingen operation (brist på eftervård) utan då de skulle göra ett nytt försök, hade han dött lugnt och stilla i sömnen, utan värktabletter eller något annat. Vi fick inte säga Adjö, men han fick ett lugnt och skönt slut. Annars hade utgången varit den att han skulle få värk och bli sängliggande. Det fanns väl nån mening i det hela. Nu är han begravd och vi sörjer en fin man som var älskad av många. Själv är jag glad åt att få vara frisk. Sjukvård eller vad?
Va???

Rekommenderade dom hälsokost åt din pappa för hans coloncancer???

Och brist på eftervård...???

Tackar vet jag svensk sjukvård...

Må han vila i frid!


Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem