Tisdag 23 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Shit Virus hjälp

Shit Virus hjälp

Trojan-spy.win32@mx. så står det i en pratbubbla nere till höger i fältet brevid klockan. "Critical system errors" En gul triangel med ett utropstecken blinkar alternativt med en grå boll(mina ?).
Hur få bort eländet. Har kört Ad-aware, Spybot s&D, X-soft spy, de hittar visserligen och tar bort, men de återkommer vid omstart. Just nu körs AVG antivirus 7.5. med det tar ju en himla tidatt scanna hela systemet.
puh.
någon ??
Antal svar på detta inlägg: 30
Sidor: «1 2 3

t.ex här
http://www.braprogram.se/superantispyware
http://www.superantispyware.com/download.html

Finns en Free Edition som är gratis. Jag har tagit bort alla andra konstiga program o använder bara detta numer. (förutom virusprogram menar jag) Man kan ju ha det liggande i bakgrunden men jag har valt att inte ha det. Brukar scanna igenom datorn ca 1 ggr per vecka o det räcker bra för mig.

Har samma på dotterns dator men där får det ligga i bakgrunden eftersom jag inte litar på allt som kompisarna kan skicka. Händer att den säger till....
så mycket svenkalle och barajag.
Annons
Laddade ner och använde programmet och det är säkert bra, men datorn blev väldigt slö, allt gick så långsamt, Har tagit bort.
Det ska ju inte slöa ner datorn annat än då du kör det.
bengan:

Det blev min också, det är därför jag inte har den på i bakgrunden hela tiden. Dotterns däremot märks det inte på.. undrar om det har med datorn o prestandan att göra? Jag tror de...
Tja min dator är 3,5 år gammal och användaren är ännu äldre. Men att ta fram E-postsidan som normalt tar några sekunder tog halvminuten. Ja mitt intryck är att det slöa ner användandet betydligt. På i bakgrunden, jag är ingen expert på engelska heller. Klarar att beställa in någon pilsner vid behov.

Bengan
Hej, Nu e de 1 dygn sedan jag scannade av hela datorn, och Superantispyware rensade upp och sopade rent 120 "onödiga" och mera suspecta filer.bl a trojaner och malewares. Datorn funkar nu som en äkta Trabant dvs utan tingeltangel, men snygg,pålitlig, snabb och användarvänlig !
observera ironin.
Men ett tips till alla: programmet ÄR BRA !!
Hej!

Nu har jag gjort som ni föreslår ovan för att komma tillrätta med "Trojan-Spy.Win32@mx" problemet, bl.a försökte jag att installera SUPERantiSpyware, men fick följande meddelande "SUPERantiSpryware.exe är inte ett giltigt Win 32 progam?!"

Finns det någon "däreute", som vill anta utmaningen dvs. komma med ytterligare förslag - Vad göra?

Mvh
Gojo
varför ta en utmaning???
jag har föreslagit att testa de storas manuella förslag att ta bort trojanen på. det har fungerat klockrent.

Sida:
« 1 2 3


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem