Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Vårtecken

Vårtecken

Denna otroliga vinter!!
Här i Malmö blommar både snödroppar o krokus i en trädgård jag passerar ibland. Har en kompis som plockade kantareller i Häckeberga i söndags, hur är det med "vårens" framfart i resten av landet?
Antal svar på detta inlägg: 10
Jag har inte sett några vårtecken, men i Norrköping hade vi +12° i går klockan 22.00!!

Vissa träd knoppar har jag sett, och klockan 23.00 hade vi otroliga 14 gr.
tycker det känns lite ruggigt. Frågan är hur det blir med våren sedan som ska starta igen?
10ºC och åska 6 December det är inte sant!!!!
Annons
Här i vildmarken , Södra Norrlands inland är det också plusgrader, men närmare 0 strecket. Gräset är grönt men, det är sommarens grönska som inte har vissnat ner ännu. Synd att man inte kan visa bilder i Forumet.
Torvar, du kan använda vårt Bildgalleri, och sedan länka till den bilden i din tråd
http://www.internetstart.se/bildgalleri/pics/02696.jpg
Jag gör ett försök Göcke! Eftersom jag sagt A så är det väl bara att fortsätta på B. Bilden är tagen nyligen och vill med den visa dels vildmarken och även att det är snöfritt här också. Enl. mina spådomar kommer det att bli rikligt med snö under januari och februari. Skall spå i kaffesumpen sen jag har druckit upp mitt kaffe.
Tror som du Torvar, årstiderna är framskjutna så det lär bli en kall å snöig jan,feb, mars men i april är våren tillbaka
Pratade med min far igår och vi diskuterade vädret. Han berättade att det var såhär någon gång på 60 talet bla. Då var det 20 grader varmt i Januari.
Han är pensionerad bonde och har fört bok dagligen över väder, sådd osv.
Lite roligt att höra. Det har varit sådant här väder förut vintertid tydligen, så om man har tur så kanske det inte enbart handlar om växthuseffekten även om den ställer till mycket.
Vi har knopp i syrenen......hittade kantareller då jagvar ute med hundarna härom dagen Växter i trädgården som det e meningen att det ska komma upp i vår har börjat sticka upp några cm Har vi otur så e det vinter i Juni oxå.....2dm snö på midsommarafton
Tintin
Idag var jag i Hörby i mellersta Skåne och högg en gran. Passade samtidigt att plocka 3 st fina kantareller, otroligt!

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem