Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Hur ska jag göra me mitt Anti virus

Hur ska jag göra me mitt Anti virus

Hej , det är så här att mitt Anti virus program (kaspersky) la av för 2 dagar sen vad jag har förståt så kommer den att kolla av sidor jag är på under 2 veckor men jag får ingen virus scanning och inga uppdateringar .

Jag får om några dagar ca 10 eller så hem F secure men tills dess så känns det inte så bra att inte ha ett fungerande program , jag har en gammal version av Panda Platinum 7.0 från 2004 jag funderar på att avinstallera Kaspersky och köra den istället fram tills jag får hem F secure .

Hur tycker ni att jag ska göra ?? finns det nåt gratis program att hämta på nätet ( såg i nån annan tråd om nåt program ) men det va väl mer till för att fixa Trojaner osv inget som fungerar som ett anti virus program ..

Mitt sunda förnuft säger mig att jag måste ha nåt som skyddar datorn fram tills jag har det nya programet .

Tackar på förhand för hjälp
Antal svar på detta inlägg: 7
kolla http://www.avast.com/eng/avast_4_home.html kan funka så länge...
Ta hem AVG free edition 7.5 från www.grisoft.com. Det har jag kört med i många år nu. helt ok program som gör vad det skall och inget annat
Jag gillar AVG Antivirus....rekommenderas också av många datortidningar.
Annons
Tack så hemskt mycke !

Då laddar jag hem AVG antivirus
Så nu känns det mycke bättre när man vet att datorn är skyddad *L*

Risken att bli smittad är inte stor, fast det är bra att ha antivirus, visst är det det.
Man kan se det som en drulleförsäkrning
för oftas aktiverar man virus själv, av otänksamhet.

Din nyckel kanske är blacklistad? Det kommer fler nycklar
Jag skulle ju ändå byta anti virus program så det spelar ju ingen roll men det kan mycke väl va så att den va det :P

Iaf så känns det bra att ha nåt som skyddar sen är det ju klart att man måste va försiktig allra helst på musik sidor har jag märkt

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem