Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

By pass

By pass

Min gubbe, som i somras fyllde 75, har nyligen gått igenom en s k by pass-operation vid Akademiska Sjukhuset i Uppsala.
Efter fyra dagars rekreation där och två i Falun, har han nu varit hemma i en vecka. Pigg och glad som förut.
Jag är så tacksam för den hjälp HAN fått och vilken hjälp jag vet att vi alla får när det behövs.
Jag är imponerad över sjukvården i Sverige. Visst blir det fel ibland och visst är det långa köer, men ändå!

Antal svar på detta inlägg: 2
Skönt att det gick bra för din gube.
Själv fick jag en infarkt för några år sedan. Körde själv de några milen tiil Visby lasarett och fick lite bassning för detta av läkaren. Efter att dom konstaterat infarkten och inte kunde fixa den i Visby så fick jag åka helikopter till Huddinge. Där ordnade dom snart till allt med kärlröntgen och kärlvidgning så nu mår jag bra igen. Några sorters medicin får jag dock stå ut med.
Så visst, sjukvården fungerar alldeles utmärkt på den nivån. Vårdcentralerna är dock något sämre i både väntetider och bemötande.
Glad att det gick bra för Gubben! Resultatet brukar vara häpnadsväckande.

Har gjort samma sak sjäv med den erfarenheten. Toppen under ett dussin år! Blev sedan sedan lite sämre och fick en "ballongvidgning". Det var sex år sedan och jag mår perfekt igen. Eloge till våra duktiga läkare .

Min svårighet nu är att få tid på vårdcentralen för att förnya de recept jag behöver. Kanske bättre hos Er än här där jag bor.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem