Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Nya Internetoperatörer

Nya Internetoperatörer

Detta är ett ämne som varit uppe flera gånger på Forumet tidigare, men kanske inte så som jag undrar.

Vi har nu fått fiberkabel till vår lägenhet och det öppnar nya möjligheter. Bättre tekniska prestanda, javisst, men också nya operatörer som erbjuder mycket ekonomiskt fördelaktiga erbjudanden. Två principiella frågor:

1. Har någon här på Forumet erfarenhet av operatörerna: "adamo", "blixtvik", banhof", "ipbolaget" ?

2. Kan jag använda trådlöst nätverk när anslutningen är optisk? Detta är nästan en nödvändighet eftersom kontakten sitter precis i andra delen av lägenheten. Dra egna optiska kablar vill jag inte ens tänka på.

Jag har nu BBB med IP-telefoni, och är mycket nöjd med detta. Vill inte heller ha mer än så (annat än lägre pris).

Kanske enfaldiga frågor, men frågar man inte får man inte heller veta.
Antal svar på detta inlägg: 4
Jag kör fiber in i byggnaden bla. det är OK
du kopplar en router direkt på anslutningen du får och delar upp dina anslutningar endera via TPkabel eller trådlöst nätverk.

Banhof är en gammal aktör från gammla analoga telemodem tiden.

blixtvik har några år på nacken och har även kabel-TVutbudet.

ipbolaget fanns det någon tråd om tidgare här på forumet

adamo har jag aldrig hört talas om

jag skulle sattsa på blixtvik
de har även radio länk för de som inte får fiber och tele
Kvibergsmyran !

Jag bor nästan granne med dig.Tro inte för mycket på din optiska kabel.
'Det är mycket trubbel just i början.

Jag tror du bor i huset mittemot världens största kyrkogård i världens största hyreshus,men populärt,eller hur.Kvibergshuset.
Har inte Telia erbjudit dig dina tjänster.Där är det service må du tro.
Jag fick stopp häromdagen.Ringer!En röst svarar.Vad är ditt problem!
Jag svarar:Bredband "kass" Vänligen vänta,vi söker?

Efter 30 sekunder svarar en sexig kvinnlig röst.Det är tyvärr fel i ert
område.Beräknas vara klart 12:00. Mer kom jag inte ihåg.Då svimmade
jag av förvåning..Jag håller på Telia.Dom vinner.Inte billigast men bäst,
Göcke: Tack för informationen. Jag kommer nog att "hoppa på tåget" om några månader.

Leiake: Jovisst bor jag i det stora huset med utsikt över kyrkogården åt ena hållet och Partille åt det andra. Däremot har jag helt andra erfarenheter av Telia. Jag har personligen fått hyra in en tekninker för att konstatera ett kretskortsfel i telestationen. Till råga på eländet hade Telia mage att kräva mig på 6 månaders full betalning under den tiden felet varat. Till slut kröp dom till korset och krävde ingen betalning utan gav mig en webkamera som plåster på såren. Efter det: ALDRIG MER Telia!
Annons
Jag har fiber o Bahnhof. Har haft det sedan i juli o det funkar perfekt... har haft ett avbrott i uppkopplingen som varade i 4 timmar, men då var vi förvarnade ca 1 vecka i förväg.

Supporten kan ha lång väntetid, men är jättebra när man väl kommer fram.

De andra vet jag ingenting om

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem