Forum \ Dator och internet
|
Dataproblem
![]() |
torken
2006-12-10 21:39 |
Hej, När jag startar min dator så kommer detta felmedelande upp: Instruktion på 0x4cbf828c8 refererade till minnet på " 0xffffffff". Det gick inte att utföra en minnesåtgärd. Följande fel returnerades: The memory could not be "read". Har gjort systemåterställning men det kommer tillbaka efter någon dag. Någon som vet, tacksam för tips. Hälsningar Bengt A. |
Antal svar på detta inlägg: 5 |
Huckleberry
2006-12-10 22:04 |
kan vara java el RAMrelaterat... Svårt att hjälpa till när man inte vet vad du sitter med för operativsystem. Finns säkert någon som vet det och kan svara dig |
torken
2006-12-10 22:22 |
Har Win XP.
|
MD
2006-12-11 15:19 |
Ok, vad händer sedan? Har du provat att starta datorn i felsäkert läge? Om ja, händer samma sak då? Om det gör det så är det ett mjukvaruproblem som kan lösas genom avinstallation i bästa fall. Skriv igen. |
Huckleberry
2006-12-11 15:26 |
Då antar jag att du inte har sp1 el. sp2 utan enbart WinXP. Felet ska nämligen inte inträffa , enligt microsoft, när man har sp2. Utan åtgärdas med sp2 Jag utgår bara från vad microsoft säger |
leiake
2006-12-11 16:39 |
Om nu Huckleberry har rätt, vilket jag tror. Har du inte SP2 så hämta hem det.Tar en bra stund, så vänta. www.microsoft.com/sverige/windowsxp/sp2/default.mspx - 15k |
Till: Forum \ Dator och internet |
^ Till sidans topp |
Skriv ett svar
Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.
Logga in eller klicka här för att bli medlem