Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

Årets julklapp

Årets julklapp

Hej
Vad tror ni blir årets julklapp? Jag tror det blir ett paraply
är så j...la trött på regnet!!!!
Antal svar på detta inlägg: 10
Jag tror på heltäckande regnställ.Sådant som fiskare har.Denna nya
vädertyp som vi fått, med regn + kraftig blåst gör ju paraplyn fullständigt
värdelös.

Mina paraplyer är demolerade allihop.
För att hålla in på samma linje som ovanstående talare får jag nog föreslå torrdräkt, med tillhörande cyklop och snorkel.

Men om man verkligen fick önska vad årets julklapp skulle vara till alla så vill jag att alla skall få en lugn, trevlig mysig, Jul. Helt utan stress trumpna miner pga "fel" klapp eller påhopp från svärmor m.m.

Att detta är en utopi vet jag naturligtvis, men önska får man ju !

/B
Ge bort det som är gratis, ett vänligt ord, en hjälpande hand. Gratis men som ger så mycket mer än pinaler. Beröm någon istället för att tala om vad som är fel. Jag lovar att det betalar sig i att man får mångfalt igen. Sprid leendet
Annons
Tompaxox, underbara ord!
Tänk så många det är som bara klagar och letar fel.

"Tala en vän tillrätta i hemlighet, men beröm honom inför andra"!

Lustigt det här med paraply, jag är uppvuxen i en familj där en man ansågs väldigt feminin om han använde paraply, därför är det något jag aldrig har ägt, aldrig önskat i julklapp, och aldrig fått i julklapp. Snacka om fördomar!
En Thailandsresa vore inte helt fel att få i julklapp......
Emans, det var en önskan som heter duga. jag brukar få ett par raggsockor av min svärmor och ett par av min mor, det är dom bästa julklappar jag kan önska mig då jag sliter ut några par per år på Dianas stigar, annars önskar jag en lugn och skön helg tillsammans med familjen med god mat och mycket julklappar till barnbarnen.

xyz.
Om jag nu får önska vad årets klapp ska vara så skulle en stor pressening buren av 4 stiliga pågar (lite ögongodis) inte vara så dumt, då kunde jag gå där under utan att bli dygnsur o samtidigt ha något att vila ögonen på.
Det där med paraply o män är bra konstigt min sambo är likadan som du Micke 03 han går hellre ut o bli våt än att ta ett paraply, det kan ligga hur många som helst men använda ett nä ikke.
Ett annat konstigt fenomen är svärmor, varför gör svärmor alltid fel el är inte rätt i partnens ögon. Det kan inte vara lätt att vara svärmor (nu vet jag att det inte alltid är så).Men som mamma är allt ok men inte som svärmor undrar varför.
Hmm, en bakmaskin.. Nej just ja det var förra året, eller var det för 15 år sedan. Nåja, det sägs att platt-teve är årets julklapp, men hallå, hur många köper en julklapp för 10 000:- ??
Är folk så himla rika, nja, tror inte det. I vissa kretsar kanske. Har inte riktigt greppat fenomenet med årets juklapp, tänk Er, skulle nisse 3 år eller Bodil 91 år generellt sett uppskatta en 42" plasma-teve?
Vad hände med dom mjuka paketen, dom som alla får med nästan ingen vill ha? (inte om man är under 18 i alla fall)

Nej årets julklapp är nog i själva verket 2 par strumpor, 25-pack dvd-skivor att bränna pirat-tankade filmer på eller varför inte det berömda kuvéret med en slant från farmor, farfar, mormor eller morfar.
Jag kan ju säga som så att i vår familj har vi slutat köpa julklappar till alla över 10 år. Men eftersom jag är både mamma o mormor så blir det ganska mycket stickat. Så som Stickade sockar o vantar, o kanske en tröja eller 2, det blir alltid lika glada miner för de klapparna God Jul På Er Alla

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem