Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Skype

Skype

Vet inte om jag hamnade under rätt rubrik, men jag povar
Eftersom jag nyligen flyttat "hemifrån" så ska jag skaffa mej nån typ av telefonabonnemang och jag har hört lite om det här här med Skype. Har oxå försökt att läsa lite på internet om det, men skulle vilja höra lite erfarenheter också. Är det någon här på IS som kan dela med sig lite?
Är det så att man ringer gratis?
Hur fungerar det när man ringer?
Några frågor, men vill gärna veta mer.


//Marie
Antal svar på detta inlägg: 5
God morgon jag skaffade nyligen Skype å tycker det är bra mest så skaffade jag det för att kunna prata med min bror som bor utomlands å det är ju gratis att ringa me Skype om båda har det ( bli ganska dyrt att ringa med hemma tele)

1 ja mellan Skype användare är det gratis du kan även skaffa ett konto så att du kan ringa andra tydligen är det billigare att ring me Skype även till dom som inte använder programet men det vet jag inte nåt om *L*

2 Du använder Skype som MSN messenger om du har vänner som har det så lägger du till deras nicknamn eller telef nr så dubbel klickar du på namnet å då ringer det upp .

Du kan även bocka för en ruta så att andra kan ta kontakt me dig självklart är det sen upp till dig om du vill ha alla möjliga personer som kontakter*S*

Du kan även chatta som på messenger så det finns två alternativ

Jag kan iaf rekomendera Skype å tycker du kan be dina vänner att skaffa det, programet laddar du ner gratis från Skype . com så det ända du behöver är ett headset

Hoppas det va några svar som hjälper dig , lycka till nu
Jag måste lägga till Att vissa teleoperatörer inte stödjer Skype kan nog va mobil men jag känner inte till det riktigt men läs på deras sida, å du kan INTE ringa 112 då det inte är en vanlig telefon , det är ju ganska viktig sak att tänka på i fall man inte har nån telefon alls .

Ringa mellan två datorer = helt gratis

Ringa från dator till telefon = ungefär 17öre/min (1,7 eurocent) till i stort sett hela världen. Man får då aktivera en funktion som heter Skype Out och ladda pengar ungefär som med ett kontantkort.

Med Skype In (300Kr/år) får man ett telefonnummer som kopplas mot programmet på ens dator så att folk kan ringa från sina vanliga telefoner till Skype. (en fördel att alltid ha datorn igång då)

Istället för headset kan man ha en telefonlur som kopplas till datorn. Finns även bärbara med en sändare som kopplas till datorn.

Har man trådlöst nätverk kan man numera skaffa en trådlös telefon som inte ens kräver att datorn är igång utan hela programmet ligger i telefonen. Denna telefon går också att ta med och använda ungefär som en mobil överallt där det finns tillgång till trådlösa nätverk t ex McD, hotell, hamnar, flygplatser och lite varstans.
Skype har en egen E-butik för vissa av tillbehören på sin hemsida.

Prova på Skype ett tag och pressa din vänner och familj att också skaffa det så ni kan ringa gratis till varandra. Skönt att slippa alla startavgifter och höga fasta månadskostnader som telia och andra har. Har man mobiltelefon också så måste man ju faktiskt inte heller ha igång datorn när man är hemifrån.
Annons
Mariess
Jag har använt Skype en längre tid och tycker det är kanon. Jag har ett headset kopplat till datorn. Jag betalar in en 100-lapp då och då. Jag ringer mycket utomlands och det är mycket billigare än ordinarie telefon.
Kan varmt rekommendera Skype till alla.
Skype i all ära. Jag var bland de första som skaffade det, men sedan MSN kom, räcker det gott och väl till för de personliga bild- och ljudkontakter jag har. Naturligtvis måste jag också ha en annan kontakt mot yttervärden, t ex mobiltelefon med kontantkort. Tror faktiskt detta är det billigaste och mest flexibla alternativet.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem