Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

Öppna landskap?????????

Öppna landskap?????????

tänkte delge er isare en fundering jag gått å undrat länge på
hur skule ni som konsumenter reagera om 50% av sveriges öppna landskap
växte igen pga att fler å fler bönder lägger av och de bildas större gårdar med 800- 1000 kor på ett å samma ställe ???????????
och som främst kommer att verka i den sydligare delen av sveriges land
medan mellan å norra sverige kommer att förbuskas igen

tacksam för era synpunkter gonatt på er vi höres / peter
Antal svar på detta inlägg: 6
Där jag bodde förut högg bonden ner den skog vi brukade promenera i och gjorde åkermark av alltihop. Det är inte så populärt att promenera på åkermark så jag är ibland något tveksam till tjatet om öppna landskap vilket jag har fått för mig betyder åkermark till vilken jag inte har tillträde.
Är man inte som markägare tvingad enligt lag att hålla efter sin mark oavsett om där går djur eller inte? Finns ju lagar om att skogsägare måste gallra sin skog t ex och borde väl finnas liknande regler om att öppen mark skall skötas?
viktor vem har sagt att du inte har tillträde på åker mark gäller inte allemansrätten

telamundo
de faktiskt så dumt som du säger att brukar du marken då måste du följa vissa regler å lagar men så fort du inte annvänder marken så omfattas du inte av dessa regler väldigt dumt va eller rättare sagt korkat tycker jag
obs!!!!!!
de sistnämda gäller när all produktion är nerlagd på gården

för kreaturs lösa gårdar så gäller de att sköta marken på ett visst sätt men de e så krångligt att förklara att både ni å jag skulle bli gråhåriga innan man komm till ett resultat
/ peter
Annons
Tycker det luktar politik här...
tompaxox
de är inte politik utan jag sände en tanke som jag delgav till er
Det hade jag inte tyckt om.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem