Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Autosvar i Outlook express

Autosvar i Outlook express

Om någon har lagt in autosvar i sitt OE och jag mailar den personen, levereras inte mitt mail då?

Antal svar på detta inlägg: 6
det kan ju vara så att du inte har automatisk avsändning eller att servern inte kan nås just då, då hänger mailet kvar i utkorgen.
testa med att gå till verktyg/skicka och ta emot och se om du kan sända iväg det manuellt
med valet skicka alla
Nja, det var inte riktigt det jag undrade över. Jag tar om det från början..

Jag har mailat till en person och fick efter några minuter ett autosvar som lyder

Till mina patienter:
Jag kommer åter 12/12.
XXXXXXXX

Det mailet som jag hade skickat, ligger inte det kvar i hans inkorg när han återkommer eller är det meningen att jag ska skicka ett nytt? Mitt mail har gått iväg. Förstår du hur jag menar?
Det borde ha kommit fram till mottagarens inkorg så något nytt ska du inte behöva skicka, funktionen autosvar med texten "Till mina patienter:
Jag kommer åter 12/12."
XXXXXXXX är väl bara ett sätt att meddela att det kan ta ett tag innan det kommer ett ev. svar.
Annons
Det var det jag trodde. Men något svar har jag inte fått. Men doktorer blir ju sjuka de också!


Tack!
Joanna.

Om din doktor inte har en egen mailserver, och har aktiverat sitt autosvar genom sin ISP´s mailserver. Alltså ett autsvar på sin webmail, så är ju inte heller ditt meddelande levererat, utan ligger oläst på hans mailserver.

Tills dess han är tillbaka och startar upp sitt epost program förstås, för då tankar han ju hem ditt meddelande.

Kanske är du inte ensamom att ha mailat ? Det brukar ju bli lite mail när man är sjuk och inte kan vara på jobbet....

Själv så brukar jag ha någonstans mellan 20-50 mail på måndag morgon, och det är bara över helgen !

Det tar ju tid att svara alla också.......

// X
Jag fick svar för cirka en timme sedan. Antagligen hade han varit väldigt upptagen eller sjuk eftersom det tog ett par dagar. Han brukar vara väldigt snabb att svara normalt sätt. Det förenklar både för honom och mej att jag mailar honom för att kunna få ett snabbt svar eller att jag vill förnya ett recept. Jag slipper att sitta i telefonkö och ta upp onödig tid för andra som vill fram. Så det löste sej!

Tack!

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem