Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

MS Update uppdatering funkar ej

MS Update uppdatering funkar ej

Hej,

Har installerat ett Win2k OS på en 800 MHz P3:a, och kört alla uppdateringar från Microsoft update, inkl Win2k servicepack 4, som är den plattform varpå MS update:s uppgraderingar kan fungera mot en Win2k-dator.

Att jag kört Win2k beror på önskemål från ägaren.

Nu har den försökt installera en uppdatering, "Security Update for Microsoft Data Access Components (KB832483)", ett flertal gånger, och i den lista över lyckade uppdateringar som man kan se på MS update-siten, finns den med som "lyckad", däremot ej i listan under "lägg till_ta bort program".

Den återkommer när jag letar nya updateringar hela tiden, så jag har stängt av den automatiska varianten, annars har jag en liten jordglob konstant nere i högra hörnet...

Lite skumt är det att när jag tittar på detaljnifo om uppdateringen säger den att storleken är 0 kB, vilket inte behöver vara knas, den kan ju vara mindre än 500 B, och kör de med nå´n logisk avrundning, så...


Misstänker att nå´n tidigare uppdatering inte mår bra, men har inte kunnat hitta nå´n ledtråd på Microsofts supportsidor.

Idé, nå´n...?

Antal svar på detta inlägg: 4
http://www.microsoft.com/technet/security/bulletin/MS04-003.mspx
Hej Göcke,

Tack för svaret.
sökte faktiskt på "832483", men hittade inget.
Det gäller tydligen att veta var man skall leta - var inte inne på Technet.

Skall prova till helgen, när jag är hemma - är på resa denna vecka. Datorn fungerar för övrigt bra, och används sparsamt, så det är nog ingen större risk under de närmaste dagarna.

Tack än en gång!
Kenneth57 , du har ju stängt av autouppgraderingen så du får ju inga
uppgraderingar innan dess du gör det manuellt eller aktiverar den igen.

Tror inte du skall få några problem.

tips på sökning är KB832483 + fras
och det är där det kan missa

hojta till om det inte löser sig
/göcke
Annons
Ok Göcke,

Jo, jag tror jag skall ha den avstängd i fortsättningen också.

Användaren är över 80 år, och varje liten ruta som kommer upp blir till ett stort frågetecken... Kommer nog att passera förbi varannan vecka, och ta hand om uppdaterandet...

Det är fint nog, att någon som är 80 år lär sig att surfa och skicka mail.
Då skall man inte behöva bli frågande eller rädd att göra fel, fär att det står nå´t på engelska som man inte förstår...

Då är det läge att bjuda på liten supportstund !




Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem