Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Snö

Snö

Jippie nu är äntligen snön här igen
Hoppas den kommer att stanna till jul
God jul i förskott föresten
Antal svar på detta inlägg: 5
Ja du pyreplutt. Du får gärna ha snön kvar där du bor men skicka inte den till mej för då måste jag skotta undan den och det tar på krafterna. Regn är mycket bättre för det slipper man flytta på. Skämt åsido. för er unga är det säkert kul med snö. Själv hoppas jag på en grön skön jul.

God Jul på dej!
Viktor, jag håller med, jag tycker det är toppen som det är nu. På julafton ska det bli cirka 8-10° och sol här i Östergötland. Tror jag ska gå ett varv med gräsklipparen!

Jomen, snö är efterlängtat av ungarna här hemma, men vi har bara snö i flytande form här.
Visst är det kul med lite snö...iväg med bilen till en stor öppen plats och kasa runt lite...
Men skottning är inte så roligt....kanske vi kan låna Göckes snöslunga ?

//Breeze
Annons
Göcke
Du får det snärjigt i vinter med att åka runt hela Sverige med din snöslunga. Här på Gotland brukar det inte bli så mycket snö så hit behöver du kanske inte komma så ofta.
Jag blev så glad då det snöade i tisdags det blev ljusare ute och jag fick lite jul känsla i kroppen men nu e både snön och julkänslan borta igen!
Vi bor på landet utanför Söderköping och jag e verkligen medveten om besväret med snön oxå......men det e så jäkla skitigt nu...om det kunde vara ett par minusgrader och lite snö så det åtminstone vart lite ljusare och lite fastare i marken. Hästarna trampar sönder sina hagar och det går knappast att rida i skog och mark för det blir söndertrampat
Risken att halka och slå sej nu e minst lika stor i leran som det e med snö och is
Tintin

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem