Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Bantning

Bantning

Tillmötesgår MD:s önskan om att hålla hans tråd on topic och startar en egen bantningstråd här istället.

Jag blev mycket beklämd av en del åsikter om människor i den andra tråden. Jag berörde en del innan om att vi ringaktar feta människor och högaktar arbetsnarkomaner. Det är tyvärr så att många ser sig som högre stående varelser om man är smal snygg och rik. Men att ringakta andra på ett sånt sätt är ju inte på något sätt mindre än rasism, vilket är lagreglerat.

Om det nu är så att vissa människor "karaktärsstarka" står över andra. Då har jag några frågor till dessa. Vilka kriterier styr inträdet i elitklubben? Vid vilket BMI platsar man i "de snyggas skara"? Vem sköter intagningsproven?

Tror någon verkligen på fullt allvar att feta människor är det för att de har dålig karaktär? Vem sätter nivån för hur en bra karaktär isåfall är? Det är så lätt att sitta vid sidan spelbordet och tala om hur j-a dåligt de spelar, men en annan sak att sitta vid bordet och spela själv med de kort man fått genom arv och miljö.

Att sätta sig till doms över andra människor om hur de lever sina liv genom att döma dem som dumma och karaktärssvaga är enligt mig något av det lägsta man kan göra.

Du som sitter med i elitklubben, vem har gett dig tillträde dit och rätten att döma andra?
Antal svar på detta inlägg: 3

Jaa du tompaxox, du har så in i helskotta rätt så det är inte klokt. Tänk om alla resonerade som du gör! Tur att det finns människor som tänker som dej! Fast jag kan trösta dej med att vi är många, många fler än "eliten" i alla fall!
Som du säger, vem har rätt att sätta sej över andra och tro att man själv är förmer? Som Muhammad Ali sa, -jag är störst, bäst och vackrast. Men så var han ju boxare också, och hade säkert fått en massa smällar på huvudet. Det ursäktar hans uttalande.

Alla är vi lika mycket värda och varje person är en unik varelse, med sina kvalitéer.
"Du vet väl om att du är värdefull", det är något som en del behöver tänka på.

Tompaxox , jag tyckte redan i det andra tråden att du va en klok man å det tycker jag fortfarande , vill inte uttrycka mig mer då jag vet med mig att jag lätt kan uttrycka mig fel *S*
Men själv klart är alla lika mycka värda iaf i mina ögon å respekt är nåt man aldrig kan ge för lite av vem det än är !
Önskar en GOD JUL ,

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem