Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

UPC/Chello

UPC/Chello

Är det någon mer här som har chello? Vad är era erfarenheter av t ex hastigheten?
Min erfarenhet är föjande om UPC/Chello
Hastighet: Skitdålig, de utlovade levereras inte på långa vägar.
Priser: Skitdålig
Support: Ja..det finns knappt ord..URKASS

Har ni något bra allternativ? Vill kasta chello i trashcan NU

Antal svar på detta inlägg: 3
Jag hade chello tills jag bytte till Bredbandsbolaget. Har inte ångrat en sekund. Eter att jag lämnat in mitt modem hos chello, krävde dom mig på ett modem till!!! har aldrig fått två. Efter ett ordkrig hos dom personligen "strök" dom mitt modem jag var skyldig dom. kundtjänst my ass.

Gå in och kolla på flera bredbandsbolag, du kan snabbt få reda på om du kan få bredband via dom, tips: www.bredband.com, det som jag har, slå in postnummer och kolla! Hoppas bara att du inte sitter med 6mån abbonemang hos chello. Jag sket i det och betalade 2 månader dubbelt.
Lycka till
Bostream sägs vara bra om man har rätt avstånd..
Chello suger arsle...

Hade jäkligt mycket problem med dem...

typ fredagar runt 16:00 så börja modemet koppla upp och ner fram till tidigt måndag morgon.. och det var ingen engångsföreteelse utan det hända ganska många gånger jag ringde till kundtjänst och klaga de på kundtjänst sa alltid att det var min utrustning som krångla.. men det visa sig åxå alltid att jag kunde mer än dem... fick byta ut mitt första modem jag fick ( tillåmed tekniker som kom o bytte det sa att den versionen jag hade var skräp) då funka det i någon månad sedan var det tillbaka lika dant som innan....

Och deras priser är ju inte vettiga för 5öre... de ska ha 400kr för piss fart och dålig ping mot de flesta andra svenska leverantörer... Ne tacka vet jag BBB eller Telia... mycket bra erfarenhet av båda... Telia kosta mest men har aldrig haft problem med linan där... BBB ger oslagbart bäst pris/prestanda. har heller aldrig haft problem med linan där och då kör jag endå VDSL..

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem