Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Barnbarn har Du det då vet vet Du

Barnbarn har Du det då vet vet Du

hur det är.......
Frågor om allt, förklaringar, oftast mycket logiska kommentarer till de svar man ger. Fel eller rätt.
Det står just nu en liten person bredvid mig - Johanna snart sex år - som talar om för mig att det är inte så lätt för mig att förstå allting, eftersom jag är så gammal.
Men, jag är snäll ändå - så härligt!
"Kan Du inga egna sånger utom de som jag hört 1000 gånger förut"?
Vet Du förresten hur mycket 6+2-6+2-5 är - svara snabbt utan att tänka, annars får Du inte vara med!
Jag svarar, men får svaret FEL! Det var inte det jag tänkte att det skulle bli! Häpp!
Visst är de underbara våra "efterträdare"!
Antal svar på detta inlägg: 3
Ja du Poppo underbara var ordet, har en på snart 5 år o är en bestämd liten dam som vet vad hon vill.
Ibland undrar man vad dem får allt ifrån, dessa roliga kommentarer o förklaringar o tankar o undringar. Många goa skratt har det blivet.
Efter snart 3 veckor i USA, ar det egentligen bara barnbarnen jag saknar, jag har fatt erbjudanden om bade jobb och bostad har, men utan mina barnbarn ar det inget liv, jag saknar dem sa det gor ont, men vet att jag har manga langa kramar nar jag kommer hem den 3/1.
Nu är hon hos mig igen! Gullhjärtat!
Mamma och pappa jobbar och ska sedan på hockey ikväll. Så jag får rå om henne några timmar.
Undrar vad jag ska få lära mig för nya saker?
Att jag är gammal och rynkig det vet jag, att jag inte fattar allting, det vet jag också, men vad 17 kan det vara som jag inte vet idag då?
Det är alltid spännande när man får besök av "små människor", som är mycket klokare än vi någonsin kan tro. Vi vuxna och gamla skulle lyssna mycket mer till deras tankar.
Jag hör av mig igen.


Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem