Lördag 11 maj 2024 vecka 19
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Nyårsmenyn

Nyårsmenyn

Hej
Det var en tråd om vad som inte får fattas på julbordet. Tyckte det kunde vara kul och höra vad IS:are äter på nyårsafton. Själv tänker jag alltid att vi ska göra nåt exklusivt, men det blir för det mesta fläskfile och potatisgratäng. Champagne vid tolvslaget tvingas ner smuttvis för det är inte gott. Brukar ta en smutt och hälla ut resten .
Antal svar på detta inlägg: 5
Lax kokt potatis och räkor till räkor brukar jag ha ny bakade bagetter å vitlöks smör det är ju så gott , till deserr blir det inlagda päronhalvor me smällt mintchoklad på , nån skumpa blir det inte men nåt lätt musserande vitt vin *L*

Önskar alla Gott Nytt År
Vi ska starta med en räkcocktail, till det ett glas vitt vin. Sen blir det en bit Oxfilé med rödvinssås, och ett glas rött vin till. Desserten blir nog en Pannacotta. Skumpan till 12-slaget får jag ta själv, gubben ska upp och jobba på Nyårsdagen.

Gott slut och Gott Nytt 2007.
Jag kan rekommendera ett gott och mycket prisvärt rött italienskt vin.
Montepulciano d'Abruzzo Bianchi (nr 7126) , 59 kr.
Ni blir inte besvikna. Fick toppbetyg i Allt om Mat före jul.
För vår del blir det nog nån laxvariant eller nåt ur en älg, 2-rätters får duga.
Vid 24-slaget nåt enkelt mousserande får duga.
Kvällen börjar kl 16.07 med, se http://www.lycksele400.se/
Vi kommer att gå dit och titta på det.
Vid 24-snåret så brukar vi stå på bron över Umeälven vid Hotell Lappland och kolla fyrverkerier. I år kommer säkert en massa UFO-ballonger att skickas upp då jag sett de säljas på OKQ8 och Coop.
Hoppas att det blir klart väder så man ser bra vad som händer.

Gott slut och Gott Nytt 2007 och akta fingrarna om ni skjuter fyrverkerier!
Annons
F-n Birger vad avensjuk jag blir å dig.
Vi kör med oxile bakad potatis vitlöksmör och baguetter med 1 pilsner till det skall oxå jobba nyårsdagen och till midnatt blir det pommac i magnum flaska, det smakar mycket godare än champagne och ut på gatan och träffa och skåla med våra grannar på gatan.
buddy
Vi ska ha fläskfilé o nypotatis ja ni läser rätt, visserligen från Cypern men vem ska prata med dem, till detta blir det Carl Johan sås o lite grönt. Dricka blir must el läsk för mig o öl för gubben. Vi tycker inte om vin.
Ut kommer vi inte att gå när året skiftar vår hund är rädd för smällare o jag tycker det är ett ofog. Men att titta genom fönstret går lika bra.
Vi bruka hyra filmer o ta det lugnt mycket på grund av hunden men det gör inget vi tycker det är ok för hunden kommer före alla fester.
Gott slut och ett GOTT NYTT ÅR till er alla.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem