Lördag 27 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: TV, film och musik

Fildelning

Fildelning

någon som har någon bra fildelningsajt när det gäller film. Gärna på svenska.
Antal svar på detta inlägg: 17
Sidor: 1 2 Nästa »

tycko:

Det finns en uppsjö av dom..

Pröva www.nordicbits.org

Men du måste ha programmet utorrent först. http://www.utorrent.com/
http://dcpp.net/download/
dc++ ej på svenska men bra
Jag kör mest på Pirate Bay, det funkar och där finns det senaste alltid att få tag i....

Men, är det inte olagligt att fildela ?

Annons
All fildelning är inte olaglig, vill du dela ut kort på din hund så är det inte ett dugg olagligt. Däremot upphovsrättskyddat material är olagligt att sprida!
Prova:www.isohunt.com

Som torrent..t.ex:Azereus...

Lycka till!!
Noflo med undantag om du äger ett orginal då får du kopiera det till nära vänner och familj, det är fortfarande inte olagligt enligt svensk lag. VIlken har företräde framför licensavtal. :)
Rob: Osäker på vad lagen säger om att ladda ner en film, om du har orginalet hemma. För du gagnar ju fildelning i den bemärkelsen att du laddar hem men, å andra sidan kan man väl se det som en backup kopia när den väl är hemma, eller? Osäker på vad lagen säger, men Pontén kommer nog och hälsar på ändå.
Nej du får inte ladda ned en kopia på en film även om du har orginalet. Det har att göra med att kopian får inte i sig ha en kopia som källa utan det måste vara ett orginal som du kopierar ifrån.
Eftersom den källan du laddar ned ifrån troligen inte är ett orginal så blir den bydefault olaglig eftersom din kopia kommer från en kopia.

Enda sättet att göra det lagligt på är att du känner den du laddar ned ifrån och du laddar ned ifrån orginalt. men jag är lite osäker på vad lagen säger där om det är ok att ladda ned grejerna eller om man faktiskt måste ge kopian i handen.
Det är ett virrevarv av lagar och förordningar som man måste följa överallt!
Man får inte köra snabbare än 50 på 50-väg men hur måga gör det?
Jag!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem