Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Äntligen Jobb

Äntligen Jobb

Fantastiskt!

ÄNTLIGEN får man ett jobb efter 3 års väntan...

Helt otroligt...!

Visserligen bara en praktik på 9 veckor men det är ju ett steg i rätt riktining!

Jag ska hjälpa äldre människor att komma ut och aktivera sig!

Jag gillar FAKTISKT att hjälpa svaga, äldre, barn och sjuka som har svårt att klara sig själva!!!

Jag känner mig faktiskt som en BÄTTRE människa än andra då jag kan hjälpa andra UTAN att tänka på hög lön och förmåner m.m!!!

Tänk om det fanns flera som mig som var idealister och kämpade för äldre, barn, fattiga, sjuka då skulle världen se mycket BÄTTRE ut!!!



HA ETT BRA NYTT ÅR OCH TÄNK PÅ VARANDRA!!!
Antal svar på detta inlägg: 19
Sidor: 1 2 Nästa »

Grattis!

Joanna:

Jag får ju visserligen lön ( kollektivavtal), men mycket mera än existensminimum blir det ju inte..

Men glädjen över att få komma ut och höra gamla historier om förr i tiden och levnadsöden m.m väger upp det hela då jag vet att det var väldigt svårt förr i tiden och det är ju intressant att höra hur andra levt och haft det och att kunna hjälpa dom till en behaglig ålderdom i alla fall...

Grattis till jobbet

Jag är lika glad som du, efter en lång sjukskrivning/ arbetslöshetsperiod så ska jag också få 8 veckors praktik.
Som du säger, en bra början.
Detta året ser bra mycket ljusare redan nu.
Annons
Ninan:

Grattis till dig också!

Som sagt var...det ser ut att bli en bra början på året..!

Och sen gäller det bara att företagarna hugger tag i oss och anställer oss också på heltid så blir det ännu bättre!

MistyArrow.

Tack.

Men det är väl klart att vi blir anställda.
Nu när vi äntligen fått vår chans att visa vad vi går för

Lycka till!
Ninan:

Jag vet tyvärr vad som väntar men jag hoppas det inte blir så...

Om jag gissar rätt så kommer det lite "backup" annars så blir det ganska tufft...!

Jag har varit med om det tidigare men om det nu kommer "backup" blir det flera som bär bördan om än till priset av existensminimum!!!

Nu lyfter vi Sverige och oss själva i kragen med ALLA medel!!

Eller hur!!??

Låt detta bli året då vi får Sverige på fötter igen med oss stackare som jobbar för knappt mat för dagen!!!!

Det är VI som är dom RIKTIGA hjältarna!!!

Grattis till arbetet. Är själv arbetslös 5 månader om året. Blir deprimerad varje gång man blir friställd.Kämpa på och visa at du kan.
Gratulerar! Hoppas det leder till en fast anställning så småningom.
MistyArrow/Ninan

Blanda inte ihop ett "riktigt" jobb med en 3 månaders lång åtgärd.

Däremot har ni en härlig inställning till arbetslivet

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem