Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

EML-fil

EML-fil

Jag fick den här frågan av en god vän, är det någon som kan svara på vad det är?

"Vad är en EML-fil? När jag öppnar en fil som jag sparat, antingen i Mina dokument eller på diskett eller USB-minne så går inte det för det har hamnat i en EML-fil som inte går att öppna i min dator. Vad gör jag? "

Antal svar på detta inlägg: 23
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Vet inte om detta är det du söker men det är värt ett försök!

http://support.microsoft.com/kb/312355/sv

//Noflo
Det som Noflo skriver om är att eml-filer skapas av outlookexpress. Vad är det för typ av filer som du vill öppna.
Prova att hålla ned skift-tangenten och sedan högerklicka på den fil du vill öppna. Välj sedan Öppna med och du får upp en lista med olika program som du har i datorn. Om du nu vet vilket program som ska öppna den filen så klickar du dig fram dit och provar
Kanske du blir hjälpt av detta:
http://www.mia-mia.com/2/Stationerys/Eml-hjalp.html
Annons
Tack för tipsen! Men jag undrar varför har min väns doc-filer och bildfiler blivit till EML-filer?? Hur kan det bli så?
Det brukar kunna bli så någon gång ibland. Det händer av någon anledning att datorn inte känner igen en fil, man kanske saknar något program och då dyker den rutan upp som jag beskrev och så är man inte riktigt observant på vad man väljer. Det har iaf hänt mig, men om det är någon annan anledning så vet jag inte.

Fick du ordning på filerna. Det finns en liten ruta som ska vara ibockad där det står Använd alltid detta program. Annars så får ni göra om proceduren
PerAsk. jag har lämnat över ditt förslag till min väninna, och hon skulle testa. Tack för hjälpen!
PerAsk, jag ville bara berätta att det funkade inte. Ett bildspel blir bara en massa bokstäver och siffror!
Joanna du skriver inte med vilket program filerna öppnas med. låter som de öppnas med notepad eller nått liknande och då kommer majoriteten av mailet att bli massa konstiga tecken som du skriver eftersom det är så notepad tolkar binären.

Har hon/han/det provat att öppna eml filerna med outlook express?
en eml fil är endast till för outlook från början , alltså ett elektroniskt mailformat som används i flera webmail idag, alltså inget du skall spara ned vid sidan om,
denna filen användes också av viruset nimnda för att förpesta
livet för motagarna.

lär din kompis att sända filer som bilagor i stället för att sända dem i webformat så kan alla ta emot filen och göra vad den vill med den.

ACDSee , ett bildbehandlingsprogram använder även den filextensionet eml som sin och kan alltså bli en kollission i användandet.

det här är alltså ett dilema som ni som har stängt av visningen av filextenssion (filnamnsändelse) j..a namn( de tre tecknen efter punkten som finns i alla windows filer)
ursäkta min ilska för försvenskandet av gamla hederliga datorutryck.
och som assosierar ( styr er till rätt program ) rätt program att öppna filen
vid dubbel klick på filikonen.

om tillexempel ACDSee programet är installerat så kan den ta över ägandet
( assosieringen ) av öppnandet av alla eml filer , alla dina bildfiler .jpg .bmp osv
Det är alltså inte ovanligt att det skiter sig för användare strax efter de har installerat ett nytt program

Jag säger inte att det är detta du har råkat ut för. men jag har tyvärr råkat ut för lite för många nattmanglingar mellan Lucia och Nyår på grund av
Vår vilja att öppna allt i de mail vi får vid denna tiden.

Joanna : jag skulle fråga din kompis vilket program bildspelet är skapat i.
med vetskap om detta kontrollera vad filen får för extenssion ( filändelse )
och sedan ransaka mig om jag har möjlighet att kunna visa det.
innan jag testar att dubbelklicka på filen.
Det som min vän inte kan öppna är bl a bildspel (PowerPoint)worddokument Det är filer som hon själv har gjort och sparat på sin dator.

Hon kanske har laddat hem ACDSee, jag vet att hon är väldigt intresserad av fotografering och har en underbar digitalkamera. Jag ska kolla.

Hon vet hur man gör så det är inte det som är felet. Nu skickade hon ett bildspel i PowerPoint (pps) till mej som hon inte kan öppna på sin dator men jag kan öppna det. Märkligt.


Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem