Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Svamptider

Svamptider

Nu tror ni väl att jag yrar,
Men faktum är att, i dag 5/1 07 så plockade jag och min hustru
trattkantareller och gula kantareller samt taggsvamp.
i Januari månad.!
Det har vi aldrig gjort tidigare i våra liv.

Finns det någon mer som plockat svamp i Sverige i Januari månad?

och har ni något bra recept på tillagning av trattkantarell?

en varm äggtoddy satt bra efter utflyckten.
Antal svar på detta inlägg: 15
Sidor: «1 2

hrm vi får dela på skulden Göcke, köpte oxo snöslunga, en stor jäkel + nya svindyra dubbdäck till min range rover. Sa vid något tillfälle att det skulle inte förvåna mig om det blev snöfritt i vinter... På jobbet är de tacksamma men i Sälen är de väl mindre nöjda med våra snöslungor
, det måste nog bero på det
En gammal dam hade plockat en hel korg med svamp ,då någon råkade titta i hennes korg -Snälla tant -sa han -dom svamparna är giftiga dom kan tant inte äta
-Jag skall inte äta dom - sa den gamla damen - jag skall sälja dom
Annons
Zaphod: jo du här e det oxå grått o trist men varmt. Jaså du har övergivet sköna Malme! Nu kom mitt rättstavnings program in på Malme den kan inte skånska .
Någon svamp har jag inte sätt till men å andra sidan så bor jag mitt i stan o där lär det inte växa någon ätlig svamp vad jag vet.

Är det gott med kantareller? Har aldrig smakat någon bara champinjoner o dem är så där.
Däremot har jag jobbat i en champinjon odling i ungdomens dar. Nä nu kom jag helt ur spåret, sorry.
Skälet till att man kan plocka svamp vid denna årstid har ju med klimatet och växthuseffekten att göra men plocka och ät svamp så länge ni bara kan om ni nu tycker om det!

Själv har jag bara svamp på tungan...som jag inte blir av med!


Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem