Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

någon typ utav skynet virus?

någon typ utav skynet virus?

Hej, har ett problem! Har blivit infekterad av ett virus, bär alla kännetecken som sasser uppvisar med några undantag. Viruset har slagit ut min brandvägg och antivirusprogram, så fort jag försöker aktivera dem så stängs de ner. har följt alla råd, laddat ner nödvändiga uppdateringar. virusborttagare på microsofts hemsida säger att den inte hittar något virus (sasser) längre, men problemen kvarstår. har fått skynet medelandet + att datorn vid några tillfällen harf aktiverat en nedstängning. Tacksam för hjälp!
Antal svar på detta inlägg: 12
Sidor: 1 2 Nästa »

Roger ; har du kontrollerat om det finns någon separat
bortagare på http://www.f-secure.se
Jag har inte fått kläm på vilken typ av virusskydd du har?
och skynet är väl bara ett samlings namn för flera virus.?
jag har norton antivirus 2003, tror att det är sasser.e som jag har fått men har blivit osäker då jag har laddat ner borttagare som indikerar att det inte finns sasser a-f på datorn. problemen kvarstår dock. har försökt att avinstallera norton för sedan ominstallera det. men så fort jag sätter på det så stängs det ner. Funderar på om det kan vara någon ny variant från skynet? Skynet är snubbarna som gör viruset.
Dessutom blockeras vissa hemsidor som tex symantec min hotmail och liknande. Allt pekar på att det är blockerat från min brandvägg som inte alls funkar! Skumt vaa!
Annons
Roger , kan du göra en virus scaning via nätet?
eller bryter datorn ned?
Bagle, Netsky och Mydoom är de jag kan tro du har problem med.
Mydoom har jag redan kollat upp, det har jag inte! Gjorde en virusscan med panda online. gav inget virusutslag
Dessutom är jag säker på att jag inte blivit infekterad via e-mail. Måste vara via kazaa eller nåt.
Roger har du koll på om någon konstig process körs i bakgrunden.
Boom shakalaka! Dem jävlarna ska inte tro att dem kan messa med mig. var infekterad av: Gabot yh, sasser.e, kargo h och en hel radda med spyware program. Gaobot gör tydligen datorn mottaglig för andra virus då den stänger ner virus prog + blockar nedladdning av andra virusprog. Vilken pärs!!! Tack för hjälpen tror att allt löst sig nu, snubbarna som tillverkat gaobot verkar ha missat panda, alla andra antivirusföretag var blockade. Hurraaaa!! =D =)
Bra Roger; alltid kul när de good guys vinner.
de andra borde grävas ned till maskarna.
Normalt sett är det bara de stora virusföretagen de blockar eftersom det är flest som använder dem...

ganska svårt att blocka alla antivirusprogram med tanke på hur många det finns...

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem