Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Vad är avRack

Vad är avRack

Jag har något i min dator som heter avRack. Vill veta om det är något viktigt eller nödvändigt. Fanns i min dator installerat när jag köpte den.
Annars vil jag ha bort den
Antal svar på detta inlägg: 12
Sidor: 1 2 Nästa »

AvRack kom med the RealTek AC97 audio driver
och är en media player
och som du kan avinstalera i förmån för mediaplayern mfl
Se till att du inte får med drivrutinen för ljudkortet samtidigt om du skall av installera den.
Då blir det tyst.......
Okej, jättebra. det var bra. Jag har en fråga till. S3 TrayPlus.
Är det något jag kan ta bort oxå?
Verkar vara något till bildskärmen.
Blir trött på att datorbutiker installerar massa som jag inte bett om.
Annons
Fibblan, jag skulle inte våga ta bort någonting om jag inte visste exakt vad det gjorde med datorn efteråt. S3TrayPlus verkar ha att göra med drivrutiner till ditt grafikkort. Var därför försiktig

EZ
S3 är en grafikkorts tillverkare. Trodde de hade gått i kånken för länge sedan.
ElectricZombie: Nej jag tar inte bort något om jag inte vet det är okej, jag har ett problem som iof inte är så allvarligt men något stör så när jag ska bränna ut en audioskiva (vilket jag inte gör särskilt ofta nu för tiden) blir det hack i skivan å vissa låtar blir brända men inget ljud.
Bränna dvd är inga problem, enligt dom i databutiken så är det oftast något annat program som det finns brännarfunktioner i som stör ut.
Å så vill jag rensa bort sådant jag inte behöver.
Vill ha datorn efter mitt tycke, men om det är till grafikkortet så ska det få vara kvar*S*
Jag är en "tabortmänniska" som inte vill ha onödiga grejer som jag inte vet vad det är till i datorn.
Har väl hänt att jag nog enligt smabon tagit bort lite mycket

Fibblan , på mej låter ditt problem mer som att du redan har tagit bort en sak för mycket, därav problemen.

skulle nog ställa frågan, har du försökt att bränna i lägsta hastigheten
och blir utfallet det samma då.

orsaken kan alltså bero på din brännare och de skivor du har
Den normala orsaken till hack i låtar är att man bränner i för hög hastighet. Och kanske det kombinerat med en gammal brännare med dålig buffer.
Svar nej*S*....inte denna gången. Därför jag frågar er bla för att jag inte ska förstöra något i datorn.
Har inte tagit bort något än och bränner gör jag alltid i lägsta hastighet. Jag har provat allt Ominstallera Nero , en annan Nero men det hackar i alla fall.
Brännaren har hackat från att den var ny, men svårt att tänka att det skulle vara fel på den eftersom den bränner allt annat perfekt.Men vem vet , så kan det ju vara ändå
missade Göcke: Jag har provat olika skivor och olika hastigheter med samma resultat.
Om något annat program stör ut Nero som dom säger, kan det stämma kanske.
Det finns väl brännarfunktion i mediaplayern, och i avRack kanske, VLC och ju mera kockar......ni vet

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem