Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Övrigt

Hur har Ni det i stormen?

Hur har Ni det i stormen?

Hos mig i Leksand blåser det kraftigt, men solen skiner och vi har fått ganska mycket snö. Vi har ca 1,5 plusgrader och sol just nu.
Antal svar på detta inlägg: 16
Sidor: 1 2 Nästa »

På västkusten blåser det så man får "hålla i hatten". Många är utan ström och kollektivtrafiken fungerar inte. Det är bäst att hålla sig inomhus. Det är förenat med livsfara att gå ut då det flyger allt möjligt i luften. När det gäller tempraturen så har vi ca 7 grader varmt och uppehåll.
Nu blåser det som attan och snöar ihärdigt. Temperaturen är just nu på nollstrecket. Vi ser att många har problem med att ta sig fram såväl till fots som med bil.
Hur har Ni det?
Stormen har inte kommit hit än.Det regnar 4+ Vi ska få vårat i kväll sägs det.
Annons
Wilma: det blåser ganska mycket nu! åtminstone här på Hägerstensåsen!

Fast... det är ju inget mot vad jag är van vid. (Malmö)

Men... skulle vi få snö ikväll eller?
Hur är det med er som brukar bli utan ström när det stormar där nere, och bor i eget.
Har ni skaffat er egna elverk?
Här i Umeå är det mer normal vinter nu. -2,7 grader 4,6 m/s N och snöar lite
I Vingåker så blåser det rätt så kraftigt, och vinden tilltar. Det finns risk för snö, men än har det inte blivit något.
Kajorna har flugit åt skogen, och talgoxarna sitter och tjurar i buskarna.
Elen funkar än, och man har grävt ned alla kablar här i närheten, så jag hoppas att det kommer att fungera under natten.
Här i Malmö blåser det nästan orkanstyrka vindbyarna men nu har det lugnat sig lite fast det blåser fortfarande hårda vindar så det gäller att hålla i hatten om man nu tvunget måste gå ut. Dem utfärdade klass 3 varning innan i morse.
Vinden är kall men jag tror inte graderna är så kalla kanske 6-7 grader.
Måtte det snart ta slut. Fast vi får vara glada att strömmen o telefonen fungerar här i alla fall.
Hej kalle här i bromma/stockholm nu för en 10 min sen så kom en bra snöstorm på väg . har en vindmätare i min radiomast som visar vindstyrka mellan 15-30 M/S i byarna mvh kalle
Skönt nu har det slutat att blåsa här nere i Skåne men det ska blåsa hårt i veckan hoppas att det inte kommer upp i samma vindstyrka.
Här har det lugnat sig nu, vi satt fast i bilkö i kväll och träden låg huller om buller. Lång väntan och inte ville man ge sig in på mindre vägar heller.
Varit uppe i Nora och där uppe var det bara lite blåsigt, men när vi kom söder om Motala var det väldigt illa.
Snöat lite påvägen längre upp, men här(Mjölby) är det som vår.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem