Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Egna menyer till DVD-skivor

Egna menyer till DVD-skivor

Hejsan,

Är det någon som vet att bra gratis program som man kan göra sina egna menyer till en DVD-skiva?
jag har surfat runt lite och hittat en del tex. TMPG X.press,men jag vill inte installera en massa olika prog. tills jag hittar det jag söker så istället frågar jag Er.
Gärna ett program som man kan göra rörliga menyer men det är inte nödvändigt.

Mvh:Gabbe
Antal svar på detta inlägg: 5
Hej Gabbe...pratar vi menyer som i Autorun skivor, eller menyer som till egna amatörfilm skivor ?

Mvh //Breeze
Det är menyer till en amatörfilm. Där man kan välja olika "avsnitt" lr liknande.

/Gabbe
Juhupp....där är jag ute på hal is....autorun kan man en del om, men film menyer är jag rätt kass på !
Kan iallafall leta runt lite på de freeware sidor som jag känner till....hojtar till om jag hittar nåt !

//Breeze
Annons
Nero Vision bränner ner dina filmer på ett bra sätt och går att fixa med menyerna, men om det är gratis tror jag inte.....

// x
Här är ett program som är gratis, och riktigt, riktigt bra också.

Ville minnas att jag läst nån artikel om det här videoediteringsprogrammet i nån PC tidning för nåt år sen eller så, och då hade det fått mycket höga omdömen, nästintill proffsigt....men vad jag också förstod...att när det är tämligen avancerat så är det inte heller det lättaste programmet.

Låt mig presentera....AVID Free DV
http://www.avid.com/freedv/

AVID har en mycket bra hemsida med FAQ, Forum och Tutorials så det är ett riktigt seriöst företag. Jag tror att det är nåt sånt här program som Du letar efter. kolla in det, vetja !

//Breeze

PS. Har själv kört sånt här men då Pinnacle Studio 8 som följde med i kartongen då jag köpte nån adapter som skulle tillåta att spela in analoga band. Dock så gjorde jag inga menyer, utan bara klippte filmen och la den på DVD.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem