Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Systemåterställning

Systemåterställning

Har haft anledning att köra "Systemåterställning". Har provat flera tidpunkter men hela tiden fått meddelande om att "Återställningen misslyckades" samt att "Inga ändringar gjorts".
Vad göra? Finns det något reparationsprogram?
Har Windows XP Home.
Antal svar på detta inlägg: 21
Sidor: 1 2 3 Nästa »

starta i felsäkert så går det
ja starta som loan sa i felsäkert läge så ska de nog funka
Tyvärr fungerar inte. Problemet uppstod då jag bytte från Norton 2003 (uppdaterat) till Norton 2007
Annons
Det som återstår är nog att stoppa i XP skivan och försöka reparera installationen.
Klassiskt problem med ett icke helt avinstallerad Norton. innan uppgraderingen. hur du löser det.
står till stor del på Symantecks sida
alternativt så skall suppporten ställa upp att reda bot på oredan.
Som jag tippsat om så många gånger tidigare : "Gör en backup-kopia av C:\-partitionen", vid ett tillfälle då datorn fungerar bra. . Då går det helt lätt och bra att senare återställa datorn till som den var när kopian gjordes.
Det finns flera olika program för att göra "backup-kopior". . Själv använder jag sedan många år "Norton Ghost" och det har alltid fungerat bra för mig.
Däremot har det inte fungerat för mig heller med "systemåterställning" som finns i Windows-programmet. . Varför vet jag ej och jag har slutat undersöka och fortsätter att använda "Ghost".
. .
systemåterställning eller ghost tar inte bort problemet med Nortons sätta att hanskas med systemet. finns Norton med så måste man jobba med
att lösa det problemet.
Har skickat en fråga till Symantec. Åtekommer när jag fått svar.
Utvandraren , tror att du kan få svar , men var beredd att få det på norska eller danska, om du inte har valt Engelska.

Annars så är axe-s förslag med ghost kanonbra för alla som trocklar in sig
och bara vill komma igång igen.
Får jag inte hjälp kommer jag att slänga ut Norton. Programmet "stör ständigt" även när man sänder e-post.
Ideligen får man upprepa sändandet. Tröttsamt.
Ångrar att jag inte förlängde prenumerationen istället för att köpa nytt!
Kan ni rekommendera annat antivirusprogram?
Som sagt (skrivet) - jag återkommer.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem