Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Vid start

Vid start

Har en Windows XP. När jag startar datan får jag välja på tre olika allternativ. Där pekar jag på mitt namn och då faller de andra två allternativen bort. Nu kom en ny finess för mig fram; under mitt namn stod det att jag har ett E-post att läsa. Va bra tänkte jag nu behöver jag inte titta i E-posten mer. Det gick några dagar och jag fick inga E-post mer, då gick jag in och tittade på min E-post och där fanns det åtta stycken att läsa. Sedan dess tittar jag var dag i min E-post. Nu stod det helt plötsligt igen att jag har E-post att läsa. Nu till min fråga: vad menar datorn med detta då den inte är konsekvent ? är den
Antal svar på detta inlägg: 12
Sidor: 1 2 Nästa »

Det är en bugg i XP, så du kan inte lita på informationen.
När vi ändå pratar E-post, jag har precis installerat IE 7 och hur jag än letar så hittar jag inte Outlook Express.........är det så eller har jag missat nåt.

Emans:

Har du inte outlook under startmenyn..?

Tryck på "start" så ska du väl se outlook där?

eller?
Annons
Så står det när jag har fått mail till Outlook och inte läst dem. Du får öppna Outlook och kolla så att du har öppnat alla mail...det hjälper inte med att bara öppna Outlook och sen bara stänga utan att ha öppnat alla mailen som är markerade som olästa....
Ikonen för Outlook brukar sitta klistrad på startmenyn....klicka bara på Start och titta en bit rakt ovanför den....där brukar man hitta Ikonen, en lite orangeaktig sak det står "E-post" vid.

//Breeze
Tror det fungerar så att XP visar post som är hämtad men inte läst. Om du tex hämtar 10 mail på kvällen men läser bara 4 innan du stänger av, då kommer XP att meddela att du har 6 nya mail.

/Gandalfgrey
har du ett kugghjul i verktygs raden , kan du lägga till specifika genvägar
via anpassa
har du inte det så måste du göra dem synliga via visa/ osv
MistyArrow: Jo, det har jag, men förr var ju outlook express integrerat i IE så att man kunde skicka länkar eller läsa e-posten direkt i IE. Nu har jag lagt till outlook E i snabbstartfältet....
Kan det inte vara en idé att starta en ny tråd för en ny fråga och låta denna tråd innehålla svar till den fråga som Seggre95 ställde?

/Gandalfgrey
Ok,
Seggre95

Det är en välkänd bugg i XP precis som Göcke säger. Det går att lösa problemet, har för mig att det var nåt med användarprofilerna men jag är inte säker, det var en par år sen jag höll på med det där. Jag tror nog du kan hitta svaret om du googlar lite.....

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem